Erişilebilirlik Butonu
Kapat
TSE
İzmir Büyükşehir Belediyesi resmi facebook hesabı İzmir Büyükşehir Belediyesi resmi twitter hesabı İzmir Büyükşehir Belediyesi resmi instagram hesabı İzmir Büyükşehir Belediyesi Rss WhatsApp
İzmir Büyükşehir Belediyesi Resmi Logosu

Sağ Menü

26° hava durumu ikonu

Projeler Sayfası

Sayfa İçeriği

Sayfa İçeriği

İzmir Tarihi Kent Merkezi Turizm, Tanıtım ve Marka Stratejisi

Twitterde paylaş Facebook'ta paylaş WhatsApp'ta paylaş
PAYLAŞ

2500 yıldır yaşamın kesintisiz bir şekilde devam ettiği Kemeraltı, Basmane ve Kadifekale bölgeleri pek çok kültür mirası barındırmaktadır. Bölge, “Tarihi Liman Kent” temasıyla hazırlanan dosya ile İzmir’de Bergama ve Efes’ten sonra UNESCO dünya mirası geçici listesine girme sürecini başarı ile tamamlamıştır. Bu kapsamda; Konak Pier’den başlayarak Kemeraltı, Agora ve Kadifekale’yi içine alan bir güzergah ile tarihi kent merkezinin yerli ve yabancı turistler için bir turizm destinasyonu olabilmesine yönelik çok yoğun çalışmalar sürdürülmektedir. 
 
İzmir Tarihi Kent Merkezi’nin tanınırlığını, ziyaretçi sayısını arttırmak ve Kemeraltı denildiğinde olumlu duygular yaratmak amacıyla “İzmir Tarihi Kent Merkezi Turizm, Tanıtım ve Marka Stratejisi” hazırlanmıştır. 
 
Proje kapsamında; Kemeraltı diğer eski kent merkezleri “old town city” ile karşılaştırılmış, Kemeraltı’nın algısı anket çalışmaları ve ikili görüşmelerle tanımlanmış, Kemeraltı üst hikayesi oluşturulmuştur. Tarihi Liman Kent’in ana kaldıracı olan Kemeraltı’nın hikayesi üç kelime etrafında tanımlanmıştır: Tarihi Akdeniz Liman Kenti. Bunlardan yola çıkılarak Kemeraltı için görsel kimliği hazırlanmıştır. Kemeraltı’nın farklı deneyimlenmesi için 7 adet tematik rota belirlenmiştir.
 
Tarihi Liman Yolu “Dünya’ya açılan kapı” Rotası
İzmir Yahudi Mirası “Jewish Circle” – “Şalom Juderia” Rotası
Tarihi Kentin Kutsal Mirasları Rotası
Kemeraltı’nın Renkli Kareleri Rotası
Tadımlık Kemeraltı Rotası
Ticaretin Ayak İzleri Rotası
Kemeraltı Öyküleri Rotası