- Müyesser Turfan Geçici Erkek Konukevi
- Ayni ve Nakdi Yardımlar
- Yemek ve Kumanya Desteği
- Süt Kuzusu Dağıtımları
- Medikal Malzeme Desteği
- Acılı Günlerinde Ailelerin Yanındayız
- Paylaşmayı Unutmuyoruz
- Öğrencilerimize Destek Veriyoruz
- Buca Sosyal Yaşam Kampüsü Hayata Geçti
- Sokakta Yaşam Mücadalesi Veren İhtiyaç Sahiplerine Destek
- İzmir’e Hijyenik ve Kaliteli Öğünler
- Anne Dayanışma Kartı
Hizmetler
ALTYAPI ÇALIŞMALARI
Su kesintileri hakkında bilgi almak için Alo 185 veya 444 40 35 hattından bilgi alabilir ve www.izsu.gov.tr adresini ziyaret edebilirsiniz. Ayrıca İZSU SMS sistemine üye olarak planlı kesintilerden önceden haberdar olabilirsiniz.
- Yapı Kullanma izin belgesi(oturma ruhsatı) aslı ve fotokopisi
- Numaralandırma krokisi ya da belgesi aslı ve fotokopisi
- Tapu aslı ve fotokopisi
- Nüfus cüzdanı aslı ve fotokopisi
- Kanal ruhsatnamesi
- DASK(Doğal Afet Sigortası) belgesi (15.06.2004 tarihinden sonra yapı kullanma izin belgesi almış olanlar için)
Abone ücreti, ilgili yetkililer tarafından tespit çalışması yapıldıktan sonra, bağlanacak suyun şebekeye olan mesafesi, çapı gibi özellikler dikkate alınarak belirlenir.
Piyasadan temin edeceğiniz yeni su sayacı, İZSU standartlarına uygun, gliserin korumalı, yaş tip su sayacı olmalıdır.
- Elektrik, gaz, telefon, fiberoptik bağlantı hattı projeleri,
- Banliyö ve metro enerji besleme projeleri,
- Yollar ve kaplama hizmetleri yer alır.
Bu kapsamda, İzmir içinde altyapı çalışması yapmak isteyen kamu kurum-kuruluşları, özel-tüzel şahıslar AYKOME'ye müracaat ederek kazı izni almalıdır.
İzinsiz veya ruhsata aykırı yapılan çalışmalarda iş durdurulur ve cezai işlem uygulanır. Altyapı Koordinasyon Merkezi: Tel: 293 40 24 - 29314 04
TRAFİK VE ULAŞIM
Metro ve Tramvay ulaşımı için İzmir Metro A.Ş’nin www.izmirmetro.com.tr,
İzban ulaşımı için İzmir İzban A.Ş'nin www.izban.com.tr
Körfez Vapurları için İzdeniz A.Ş’nin www.izdeniz.com.tr internet sitesi adresi ile
İzmir Büyükşehir Belediyesi resmi internet sitesi www.izmir.bel.tr adresinde yer alan Ulaşım menüsü ile tüm hat ve sefer bilgilerine erişebilirsiniz.
Ayrıca mobil marketlerde ücretsiz indirebileceğiniz ‘‘ İzmir Büyükşehir Belediyesi ’’, ‘‘ İZUM ’’ ve ‘‘ ESHOT ’’ mobil uygulamalarını indirerek tüm detaylara dilediğiniz yerden erişebilirsiniz.
ESHOT- İZULAŞ Kayıp Eşya Bürosu
Adres: 544 sok. No:2 Yağhaneler Konak / İzmir
Tel: 0 232 250 29 77
Kayıp eşyanızı durumunu www.eshot.gov.tr internet adresinde ulaşabileceğiniz Kayıp Eşya
Formu’nu doldurarak da sorgulayabilirsiniz.
Adres: Halkapınar İstasyonu / İzmir
Tel: 0 232 461 54 45 Dahili: 9255
İZBAN Kayıp Eşya Bürosu
Adres: Salhane İstasyonu / İzmir
Tel: 0 232 398 32 32
İZDENİZ Kayıp Eşya Bürosu
Adres: Bostanlı Vapur İskelesi / İzmir
Tel: 0 232 330 50 71
İzmir’in güney aksında yer alan Adnan Menderes Havalimanı'na otobüs ve metro-izban (banliyö) hattını kullanarak erişebilirsiniz.
200 hat no'lu Otobüs ile;
Mavişehir Aktarma Merkezi – Havalimanı otobüsü; Mavisehir Aktarma, Bostanlı İskele, Yunuslar, Karşıyaka İskele, Orcaner, Gaziemir Tansaş, Dış Hatlar Terminali, İç Hatlar Terminali
202 hat no'lu Otobüs ile;
Cumhuriyet Meydanı - Havalimanı otobüsü; Efes/Swiss Oteli, S. Nevres Bulvarı, Montrö, Dokuz Eylül Rektörlük, Lozan, Vasıf Çınar, Cumhuriyet Bulvarı, M. Kemal Bulvarı, Çeşme Otoyolu, Uzundere Kesimi, Serbest Bölge, Havalimanı
204 hat no’lu Otobüs ile;
Bornova Metro - Havalimanı otobüsü; Bornova Metro, Ege Üniversitesi, Aydın Otoyolu, Otogar, Aydın Otoyolu Serbest Bölge, Ulaştırma, Havalimanı
Tüm hatların hareket saatlerine bu linkten tıklayarak ulaşabilirsiniz.
Banliyo Ulaşımı ile;
Halkapınar, Hilal veya Alsancak İstasyonları ile yine bir aktarma merkezi görevini alan Şirinyer İstasyonu’nundan güney aksı yönündeki banliyö trenini kullanmak gerekmektedir. Bu istasyonlardan bindiğiniz trenden havalimanı durağında inmeniz gerekir.
Banliyo sefer saatlerine bu linkten tıklayarak ulaşabilirsiniz.
Ayrıntılı bilgi için www.izban.com.tr
Metro Ulaşımı ile;
İzmir metrosu ile ulaştığınız Halkapınar, Hilal veya Alsancak istasyonlarından güney aksı yönüne giden banliyö trenine binerek Havalimanı durağında inmeniz gerekir.
Metro sefer sıklığını bu linkten tıklayarak öğrenebilirsiniz.
Otobüslerde elektronik kartla havaalanı tarifesi üzerinden ve kart bilet (Bilet35) ile 2 kontör karşılığında, banliyö hattında ise gidilen durak üzerinden ücretlendirilen tarife ile binilebilir.
Banliyö (İzban) hattını kullanabilmek için biniş kartlarında yeterli miktarda bakiye bulunmalıdır.
Metro ve Tramvay ulaşımı için İzmir Metro A.Ş’nin www.izmirmetro.com.tr,
İzban ulaşımı için İzmir İzban A.Ş'nin www.izban.com.tr
Körfez Vapurları için İzdeniz A.Ş’nin www.izdeniz.com.tr internet sitesi adresi ile
İzmir Büyükşehir Belediyesi resmi internet sitesi www.izmir.bel.tr adresinde yer alan Ulaşım menüsü ile tüm hat ve sefer bilgilerine erişebilirsiniz.
Ayrıca mobil marketlerde ücretsiz indirebileceğiniz ‘‘ İzmir Büyükşehir Belediyesi ’’, ‘‘ İZUM ’’ ve ‘‘ ESHOT ’’ mobil uygulamalarını indirerek tüm detaylara dilediğiniz yerden erişebilirsiniz.
Hemşehri İletişim Merkezi
Telefon: 0.232.444 40 35
E-posta: him@izmir.bel.tr
ZABITA VE İMAR İŞLERİ
KENTSEL DÖNÜŞÜM
Kentsel Dönüşüm, “ekonomik, toplumsal, fiziksel ve çevresel koşulların kapsamlı ve bütünleşik yaklaşımlarla iyileştirilmesine yönelik uygulanan strateji ve eylemlerin bütünü” şeklinde tanımlanabilir.
İzmir Büyükşehir Belediyesi, kentsel dönüşüm çalışmalarına, öncelikle "Afete Maruz Bölge" ilan edilen, Kadifekale, Yeşildere, Gürçeşme ile başlamıştır. Bu bölgelerde "Kentsel Yenileme Projeleri" başlığında yaklaşık 2.250 riskli yapının tahliye ve yıkımlarını gerçekleştirmiştir. Merkez kentte; Bayraklı, Uzundere, Ege Mahallesi, Ballıkuyu, Örnekköy, Aktepe-Emrez ile merkez kent dışında; Torbalı ve Bayındır'da "Yerinde Dönüşüm" hedefiyle "Kentsel Dönüşüm ve Gelişim Projeleri" başlığında çalışmalar yapmaktadır.
Ayrıntılı bilgi için Kentsel Dönüşüm sayfamızı inceleyebilirsiniz.
ÇEVRE SAĞLIĞI
Hemşehri İletişim Merkezi
Telefon: 0.232.444 40 35
E-posta: him@izmir.bel.tr
Twitter: @izmirhim
Sokak süpürme ve temizliği ana cadde ve bulvarlar ile 17 metre üzerindeki yollarda Büyükşehir Belediyesinin, 17 metre altındaki yollar ve sokaklarda ise İlçe Belediyelerinin sorumluluğundadır. Çöp toplama hizmetlerinin tamamı İlçe Belediyeleri sorumluluğundadır.
Hemşehri İletişim Merkezi
Telefon: 0.232.444 40 35
E-posta: him@izmir.bel.tr
Twitter: @izmirhim
VETERİNER İŞLERİ
Hayvanları Koruma Kanunu’nun 6. Maddesi gereğince; müşahede yerlerinde kısırlaştırılan, aşılanan ve rehabilite edilen hayvanların kaydedildikten sonra öncelikle alındıkları ortama bırakılmaları esastır.
Hayvan sahipleri, sahip oldukları hayvanlardan kaynaklanan çevre kirliliğini ve insanlara verilebilecek zarar ve rahatsızlıkları önleyici tedbirleri almakla yükümlü olup; zamanında ve yeterli seviyede tedbir alınmamasından kaynaklanan zararları tazmin etmek zorundadırlar.
Yaralanmış sahipsiz sokak hayvanlarına müdahale görevi hafta içi mesai saatlerinde İlçe belediyelerin sorumluluğundadır.
Hafta sonları ve tatil günleri Veteriner İşleri Şube Müdürlüğü Acil Müdahale ekipleri hizmet vermektedir.
Tel: 0232 293 39 80
Işıkkent Köpek Bakımevi
Işıkkent – Gökdere Köyü yolu No:2 Bornova / İZMİR
Tel :0232 437 02 08 - 0232 437 02 07
MALİ HİZMETLER
CENAZE VE MEZARLIK İŞLEMLERİ
Ölüm hastanede meydana gelmiş ise; hastanenin düzenleyeceği Ölüm Belgesi alındıktan sonra cenaze, İBB Mezarlıklar Daire Başkanlığına bağlı şefliklerde gömüye hazırlanacaksa (yıkama, kefenleme) ALO 188 Cenaze Hattı aranarak araç talep edilir.
Ölüm adli vaka ise; Adli Tıp Morgunda otopsisi tamamlanan cenazeler için Adli Tıp Kurumunca düzenlenen Ölüm Belgesi alınır. ALO 188 Cenaze Hattı aranarak araç talep edilir.
Cenaze yurt dışından geliyor ise; havalimanı doktorunca düzenlenen Ölüm Belgesi alınır; havalimanındaki teslim işlemleri tamamlandıktan sonra ALO 188 Cenaze Hattı aranarak araç talep edilir.
Araç kısa sürede gelir ve cenaze teslim alınır. İşlemler için sabah “ölüm raporu” ve vefat edenin nüfus cüzdanı ile ilçe belediyesi sağlık işleri Müdürlüğü’ne müracaat edilir Ölüm raporu, “gömü izin belgesi” ne dönüştürülür.
https://www.izmir.bel.tr/tr/CenazeIslemleri/25/87
İl ve ilçe genelindeki mezarlıklarla ilgili bilgi almak için Mezarlıklar Şube Müdürlüğü'nden ayrıca bilgi alınabilir.
Ölüm hastanede meydana gelmiş ise; hastanenin düzenleyeceği Ölüm Belgesi alındıktan sonra cenaze, İBB Mezarlıklar Daire Başkanlığına bağlı şefliklerde gömüye hazırlanacaksa (yıkama, kefenleme) ALO 188 Cenaze Hattı aranarak araç talep edilir.
Ölüm adli vaka ise; Adli Tıp Morgunda otopsisi tamamlanan cenazeler için Adli Tıp Kurumunca düzenlenen Ölüm Belgesi alınır. ALO 188 Cenaze Hattı aranarak araç talep edilir.
Cenaze yurt dışından geliyor ise; havalimanı doktorunca düzenlenen Ölüm Belgesi alınır; havalimanındaki teslim işlemleri tamamlandıktan sonra ALO 188 Cenaze Hattı aranarak araç talep edilir.
Araç kısa sürede gelir ve cenaze teslim alınır.
İşlemler için sabah “ölüm raporu” ve vefat edenin nüfus cüzdanı ile ilçe belediyesi sağlık işleri Müdürlüğü’ne müracaat edilir Ölüm raporu, “gömü izin belgesi” ne dönüştürülür.
https://www.izmir.bel.tr/tr/CenazeIslemleri/25/87
Genel Bilgi
Ölüm esnasında; hastanede ölen kişi için hastane hekimliğine, evinde ölenler için bağlı oldukları ilçe belediyesi sağlık işleri müdürlüğü tabibine, adli vaka olarak kabul edilen vefat durumları için savcılık makamına, köylerde ölenler için köy muhtarlığına başvurularak, vefat eden kişinin kimliği müracaat yerine bırakılmak suretiyle Ölü Gömme İzin Kağıdı (Defin Belgesi) alınır.
Yurtdışında vefat edenler için havaalanı doktorundan alınan defin belgesinin aslı ile müracaat edilir.
PARKLAR VE YEŞİL ALANLAR
KÜLTÜR VE SANAT
Ahmed Adnan Saygun Sanat Merkezinde düzenlenen etkinliklere https://www.aassm.org.tr
İzmir Büyükşehir Belediyesi Ahmet Piriştina Kent Arşivi ve Müzesine ait etkinliklere www.apikam.org.tr
Kent genelindeki kamu ve özel kurumların tüm kültürel etkinliklere ise
İzmir Kent portalı www.izmir.com.tr adreslerinden erişebilirsiniz.
SAĞLIK VE SPOR
İzmir Büyükşehir Belediyesi spor okullarına ve spor merkezlerine ilişkin ayrıntılı bilgi için:
www.ibsbspor.org
Adres: Celal Atik Spor Salonu Kültürpark Fuar Alanı – İZMİR
Tel: 445 67 54
E-posta: bilgi@izmirbsbspor.org
Adres : Gaziler Cad. No: 315 Yenişehir - İZMİR
Telefon : 0 232 293 80 00
SOSYAL PROJELER
Buca Hizmet Merkezi
Buca’da Sosyal Yaşam Kampusu içinde yer alır. Engellilere yönelik; okul öncesi ve okul dönemi eğitimleri, kişisel gelişim, sosyal rehberlik, spor aktiviteleri, el sanatları, resim, drama eğitimleri verilmektedir. Engelli yakınlarına yönelik; Aile Eğitim Programı, Kadın Sağlığı Eğitimi Projesi (KSEP), Kadının İnsan Hakları Eğitimi Projesi (KİHEP) uygulamalarının yanı sıra pilates, step-aerobik çalışmaları yürütülmektedir. Engelli çocuklar eğitim alırken aileleri de hem bilinçlenmekte hem de rahatlatıcı aktivitelere katılmaktadır. Engellilere yönelik psikolojik rehberlik ve danışmanlık ile sosyal danışmanlık hizmetleri burada verilmektedir.
Adres: 1263 Sokak No:1 Aydoğdu Mahallesi Evka 1 Buca
Tel: 293 98 23 - 293 98 24 Faks:293 3761
e posta: engelli@izmir.bel.tr
Konak Hizmet Merkezi
Konak Çok Katlı Otopark’ın altında yer almaktadır. Resim, drama, masa tenisi, boccia, okuma-yazma, yaratıcı drama vb. kursları verilmektedir. Konak İl Halk Kütüphanesi ile işbirliği halinde Görme Engelliler Eğitim Destek Projesi yürütülmektedir. Gönüllü bireyler, görme engelli bireyler ile birlikte gönüllü okuma etkinlikleri yapmaktadır.
Tel: 0 232 293 32 96
İnciraltı Hizmet Merkezi
İnciraltı Kent Ormanı içindedir. Okuma-yazma eğitimi, modern dans, latin dansları, klasik dans, beden eğitimi, el sanatları, masa tenisi, halk oyunları, step-aerobik, bağlama ve müzik kursları düzenlenmektedir. Burada yaklaşık 100 m² büyüklüğünde hazırlanan Hobi Bahçesi ile engellilerin, toprakla buluşması sağlanmış, bahçede yetişen ürünlerin büyüdüğünü görmesi ve toplaması yoluyla engelli rehabilitasyonuna katkıda bulunulması hedeflenmiştir.
Tel: 0 232 293 98 36
İhtiyacı olanlara para, erzak, yakacak yardımları, okul ve öğrencilere yönelik yardımlar, ev eşyası ve kıyafet yardımı yapılabilmektedir. Ayrıca evde bakım hizmeti, sıcak yemek dağıtımı, engelli bireylere yardımlar, süt kuzusu projesi kapsamında süt dağıtımı yapılmaktadır.
Yardım başvurularınızı Büyükşehir Sosyal Hizmetler Dairesi ve ilgili ilçe belediyesi Sosyal Yardım İşleri Müdürlüklerine yapmanız gerekmektedir.
Adres: Celal Atik Spor Kompleksi No:9/3 Kültürpark Fuar Alanı / İzmir Telefon: 293 45 97 – 98
Sosyal Yardımlar
Para yardımı, Erzak Yardımı, Yakacak Yardımı, Okul ve öğrencilere yönelik yardımlar..
Adres : Laleli Mah. Menderes Cad. No: 420 ( Eski Zübeyde Hanım Huzurevi 2 No'lu Bina) Gürçeşme - Buca / İZMİR
Sosyal Hizmetler
Evde bakım hizmeti, Sıcak yemek dağıtımı, Engelli yardımları, Süt Kuzusu Projesi
Adres : ( Eski Zübeyde Hanım Huzurevi ) Gürçeşme - Buca / İZMİR
Tüm kadınlar Kadın Danışma Merkezi'nden ücretsiz psikolojik hukuki ve sosyal danışmanlık hizmeti alabilir, dilerse çocukları ile birlikte Kadın Sığınma Evi'ne konuk olabilir.
Adres: Sosyal Projeler Dairesi Başkanlığı Kadın Çalışmaları Şube Müdürlüğü Kültürpark Fuar Alanı
E-Posta : kadindanisma@izmir.bel.tr
Web : kadindanisma.izmir.bel.tr
Barınma olanağı tanınan vatandaşların öncelikle sağlık kontrolleri yapılıyor, yemek ve barınma ihtiyaçları karşılanıyor, tedavi gerektiren durumlarda Eşrefpaşa Hastanesi’nde tedavi ediliyor. Merkezde 3 ay olan barınma süresi ihtiyaç durumunda 6 aya kadar da uzayabiliyor. Merkezden bu süreden yararlananlar dışında, günübirlik yararlanma olanağı da bulunuyor.
Güçsüzler Evi'nde kalan vatandaşlardan yaşı uygun olanlar Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı İzmir İl Müdürlüğü ile yapılan ortak çalışmalar ile huzurevi ya da bakım merkezlerine yerleştiriliyor, çalışabilecek durumlarda olanlar ise Türkiye İş Kurumu İŞKUR'a yönlendirilerek iş bulmaları sağlanıyor.
Adres: 7449 Sok. No:16 Zübeyde Hanım Mah. Örnekköy - Karşıyaka / İzmir Tel : 0 232 361 71 51
Kent Ekmek, çölyak ve fenilketonüri hastaları için glutensiz ekmek te üretiyor.
İzmir'in ekmekleri Tekirdağ'dan Van'a Türkiye'nin 70 şehrindeki 729 noktaya ulaştırılıyor.
Size en yakın Kent Ekmek satış noktasının yerini öğrenmek için:
Web : www.grandplaza.com.tr
Tel : 0 232 293 48 00
BELEDİYE MECLİSİ VE YAZI İŞLERİ
Ayrıca web sitemiz www.izmir.bel.tr adresi ve sosyal medya hesaplarımız aracılığıyla canlı yayın yapılmaktadır.
TARIM VE HAYVANCILIK DESTEKLERİ
-Üreticilerin verilecek eğitimlere eksiksiz katılması
-Ziraat odasına üye olması
-Küçükbaş hayvanda 50, büyükbaş hayvanda 10 adetten fazla hayvanı olmaması
-25 dekardan fazla arazisi olmaması
-Barınak veya ağıla sahip olması veya bunları yapabilecek yerinin olması
-Yeterli iş gücüne sahip olması (18-65 yaş arası)
-İzmir Büyükşehir Belediyesi ile 2 yıllık işbirliği yapmayı kabul etmesi
-Hayvancılık yapmaya niyetli ve istekli olması
-Hayvancılık yapacağı köyde/mahallede sürekli yaşıyor olması
-Herhangi bir sosyal güvenlik kurumundan maaş almaması
-Üreticilerin verilecek eğitimlere eksiksiz katılması
-Yeterli işgücüne sahip olması (18-65 yaş arası)
-İzmir Büyükşehir Belediyesi ile 2 yıllık işbirliği yapmayı kabul etmiş olması
-Arıcılık yapacağı köyde/mahallede tam zamanlı ikamet ediyor olması
-0-10 kovan arasında arıya sahip olan üreticilere 4 arılı, 2 arısız ve arı malzemeleri,
-10-25 kovan arasında arıya sahip olan üreticilere 2 kovan,
-halen arıcılık yapan 0-25 arasında kovanı olanlara 1 ana arı,
-26-50 arasında kovanı olanlara da 2 ana arı verilmektedir.
1) Talep yapan üreticiye ait;
a) İlçe Ziraat Odalarına kaydının veya Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı Çiftçi Kayıt Sisteminde Kaydının bulunması veya fidanların dikiminin yapılacağı arazinin (tapu bilgileri) kendisine ait olduğunu belgelemelidir.
b) Türkiye Cumhuriyeti kimlik fotokopisi (Arka ve ön yüzü olacak şekilde)
2) Üreticiler taleplerini arazisinin bulunduğu muhtarlıklara İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından hazırlanan formları doldurarak yapmalıdır.
3) Muhtarlıklara verilen formların eksiksiz olarak doldurulması ve formlarla beraber istenen belgelerin eksiksiz olarak formlarda belirtilen zamanda verilmesi gerekmektedir.
-0-10 arasında küçükbaş hayvanı olanlara 3 koyun/keçi, 1 koç/teke
-10-25 arasında küçükbaş hayvanı olanlara 1 koç/teke
-26-50 arasında küçükbaş hayvanı olanlara 2 koç/teke
olarak destek verilmektedir.
SOSYAL YARDIMLAR VE HİZMETLER
Eksik Evrak:
- Dilekçe
- Kimlik Fotokopisi
Eksik Evrak:
- Dilekçe
- Kimlik Fotokopisi
Eksik Evrak:
- Dilekçe
- Kimlik Fotokopisi

*En son ne zaman süt aldığımı nereden öğrenebilirim?
-Web sitemizde yer alan ''SÜTÜM NEREDE'' menüsünden çocuğunuzun T.C. Kimlik numarası ile sorgulama yapabilir, son 3 dağıtım dönemine ait sonuçları görüntüleyebilirsiniz.
*Alamadığımız dönemlere ait süt haklarımız ne oluyor?
-Süt Kuzusu Projemiz kapsamında satın alma işlemleri, teslim edilen sütlerin litreleri üzerinden yapılmaktadır.Teslimat yapılamadığı durumlardaki süt haklarınıza ait satın alma işlemleri gerçekleştirilmemektedir.
*Evde bulunmadığımızda bırakılan not ile Müdürlüğe gelerek sütleri alabilir miyiz?
-Evde bulunmadığınız durumlarda bırakılan not kağıtları, hanenize sütlerinizin teslimi için gelindiğini gösteren bilgi paylaşımıdır. Aynı ay içerisinde yapılan dağıtım periyodumuzda ikinci hane ziyaretleri gerçekleştirilerek sütlerin teslim edilmesi sağlanacaktır.
*Süt Kuzusu Projesine başvurmak için ne yapmalıyız?
- Başvuru dilekçesi ile Sosyal Hizmetler Şube Müdürlüğüne başvuru yapabilirsiniz.
*Hangi ilçelere süt dağıtımı yapılıyor?
-Süt Kuzusu Projemiz kapsamında Balçova, Bayraklı, Bornova, Buca, Çiğli, Gaziemir, Güzelbahçe, Karşıyaka, Karabağlar, Konak, Narlıdere ilçelerinin tamamına ve Beydağ, Kiraz, Ödemiş, Bayındır, Torbalı, Menderes, Selçuk, Urla, Seferihisar, Karaburun, Güzelbahçe, Çeşme, Menemen, Aliağa, Foça, Bergama, Dikili, Kınık, Kemalpaşa ilçelerinin merkez mahalleri olmak üzere toplamda 609 merkez mahallede dağıtım yapılmaktadır.
*Sütü nasıl muhafaza edebiliriz?
-Ambalaj açılmamak şartıyla normal oda sıcaklığında son tüketim tarihine kadar tazeliğini korur.Açıldıktan sonra buzdolabında muhafaza edilmeli ve 2 gün içinde tüketilmelidir.
*UHT süt nedir?
-UHT (Uzun ömürlü) süt, çiğ sütün 135-150 derecede 2-4 saniye tutulması ve tekrar soğutulması ile, sütün bozulmasına neden olan ve hastalık yapan etkenlerin tümünün ortadan kaldırıldığı bir içme sütü çeşididir.Aseptik koşullarda dolumu yapılan UHT süt, 6 katmanlı özel ambalajlarla piyasaya arz edilir.Uzun ömürlü sütler hiçbir katkı maddesi içermez.
*Adres değişikliğinde ne yapmamız gerekir?
-Nüfus Müdürlüğünden adres değişimi yapıldıktan sonra, Müdürlüğümüzü arayarak bilgi vermeniz halinde sütleriniz yeni adresinize gelecektir.
*Teslim alacağım sütleri başka bir adrese yönlendirilmesi için ne yapmam gerekiyor?
-Dilekçe ile Müdürlüğümüze, Milli Kütüphane cad. No:41/A Z47 Katlı Otopark Altı - KONAK adresinde bulunan danışma birimimize ayrıca Bizİzmir Dayanışma Noktalarımıza başvuru yaparak süt yardımlarınızın farklı bir adrese teslim edilmesini sağlayabilirsiniz.
1 - Bizİzmir Dayanışma noktalarında, yardıma muhtaç kişilere sıcak yemek dağıtımı
2 - Yardıma muhtaç ve dezavantajlı kişilere (yaşlı, hasta, engelli vs.) yönelik sıcak yemek dağıtımı
3 - Üniversite öğrencilerine 4 ayrı noktada sıcak yemek dağıtımı
4 - Vakıf, Özel Eğitim Okulları ve Derneklere yönelik sıcak yemek dağıtımı
Başvuru Evrakları
1 - Dağıtım noktalarından yemek alacak vatandaşların kimlik kartlarıyla birlikte Aşevleri Şube Müdürlüğü'ne kayıt yaptırmaları gerekmektedir.
2 - Yardıma muhtaç ve dezavantajlı kişilerin (yaşlı, hasta, engelli vs.) kimlik kartlarıyla birlikte Aşevleri Şube Müdürlüğü'ne kayıt yaptırmaları gerekmektedir.
3 - Üniversite öğrencilerine yemek dağıtım hizmetinde herhangi bir koşul aranmamaktadır.
4 - Vakıf, Özel Eğitim Okulları ve Dernekler için dilekçe, kuruluş belgesi, faaliyet raporu ve üye listesi gerekmektedir. Ayrıca özel eğitim merkezleri ve okullar için başka bir kuruluştan yemek yardımı almadığını gösterir belge gerekmektedir.
1 - Bizİzmir Dayanışma noktalarında, yardıma muhtaç kişilere kumanya dağıtımı
2 - Yardıma muhtaç ve dezavantajlı kişilere (yaşlı, hasta, engelli vs.) yönelik kumanya dağıtımı
3 - Üniversite öğrencilerine 4 ayrı noktada kumanya dağıtımı
4 - Vakıf, Özel Eğitim Okulları ve Derneklere yönelik kumanya dağıtımı
Başvuru Evrakları
1 - Dağıtım noktalarından yemek alacak vatandaşların kimlik kartlarıyla birlikte Aşevleri Şube Müdürlüğü'ne kayıt yaptırmaları gerekmektedir.
2 - Yardıma muhtaç ve dezavantajlı kişilerin (yaşlı, hasta, engelli vs.) kimlik kartlarıyla birlikte Aşevleri Şube Müdürlüğü'ne kayıt yaptırmaları gerekmektedir.
3 - Üniversite öğrencilerine kumanya dağıtım hizmetinde herhangi bir koşul aranmamaktadır.
4 - Vakıf, Özel Eğitim Okulları ve Dernekler için dilekçe, kuruluş belgesi, faaliyet raporu ve üye listesi gerekmektedir. Ayrıca özel eğitim merkezleri ve okullar için başka bir kuruluştan yemek yardımı almadığını gösterir belge gerekmektedir.
Defin Hizmetleri Şube Müdürlüğü'ne yapılan kayıtlar üzerinden gönderim yapıldığı için burada kaydının olması yeterlidir.
Üniversite öğrencilerine kış aylarında dönemsel olarak 6 noktada sıcak çorba dağıtımı
Başvuru Evrakları
1 - Üniversite öğrencilerine çorba dağıtım hizmetinde herhangi bir koşul aranmamaktadır.
1- Huzurevi bölümüne kabul koşulları
60 ve üzeri yaşta,
Günlük yaşama faaliyetlerini (yeme, içme, tuvalet gibi) bağımsız yapabilecek nitelikte
Yatalak ya da devamlı yatarak tıbbi tedavi ve bakıma ihtiyacı olmamak
Beden fonksiyonlarında kendi ihtiyacını karşılamasına engel olacak sakatlığı ve bir hastalığı bulunmamak
Ruh sağlığının yerinde olması
Bulaşıcı ve sürekli tedaviyi gerektiren ağır hastalıklara sahip olmamak
Uyuşturucu madde ve alkol bağımlısı olmamak
Sosyal ve ekonomik yoksunluk içinde bulunduğu “Sosyal İnceleme Raporu” ile saptanmış olmak
2- Bakım ve rehabilitasyon bölümüne kabul koşulları
60 ve daha yukarı yaşlarda olmak
Bedensel ve zihinsel gerilemeleri nedeniyle süreli ya da sürekli olaraka ilgi, desteğe, korunmaya ve rehabilitasyona gereksinimi olmak,
Ruh sağlığı yerinde olmak,
Uyuşturucu madde ya da alkol bağımlısı olmamak
Sosyal ve/veya ekonomik yoksunluk içinde bulundupu sosyal inceleme raporu ile saptanmış olmak.
Başvuru Evrakları
Başvuru Dilekçesi
Nüfus Cüzdan Aslı ve Fotokopisi
SGK Gelir Dökümü
4 Adet Fotoğraf
Sağlık Kurulu Raporu (Huzurevine Yerleşme Aşamasında)
Huzurevimizde kalmak isteyen ve kabul şartlarımızı taşıyan vatandaşların, ilgili evraklarla ile birlikte şahsen başvuruda bulunması gerekmektedir.