Erişilebilirlik Butonu
TSE
İzmir Büyükşehir Belediyesi resmi facebook hesabı İzmir Büyükşehir Belediyesi resmi twitter hesabı İzmir Büyükşehir Belediyesi resmi instagram hesabı İzmir Büyükşehir Belediyesi Rss WhatsApp
İzmir Büyükşehir Belediyesi Resmi Logosu
Kapat

Sağ Menü

26° hava durumu ikonu

Sayfası

Sayfa İçeriği

Meclis Kararı Detayı

Karar No: 172
Karar Tarihi: 12.02.2021
MECLİS KARARI

 
             Meclisimizin 15/01/2021 tarihli toplantısında Hukuk – İmar ve Bayındırlık – Kentsel Dönüşüm Komisyonlarına havale edilen Başkanlık Önergesine ilişkin, Hukuk Komisyonunun 09/02/2021, İmar ve Bayındırlık Komisyonunun 04/02/2021, Kentsel Dönüşüm Komisyonunun 27/01/2021 tarihli Komisyon Raporunda;
           
            Belediye Meclisimizin 15/01/2021 tarihli toplantısında Komisyonlarımıza havale edilen, İmar ve Şehircilik Dairesi Başkanlığı Revizyon Yenileme Planları Şube Müdürlüğünün 13/01/2021 tarihli ve E.12544 sayılı Başkanlık Önergesi, Hukuk Komisyonumuzun 09/02/2021, İmar ve Bayındırlık Komisyonumuzun 04/02/2021 tarihli, Kentsel Dönüşüm Komisyonumuzun 27/01/2021 tarihli toplantısında incelendi. İzmir Büyükşehir Belediye Meclisinin 14/09/2020 tarihli ve 05.709 sayılı Kararı ile uygun görülerek 22/10/2020 tarihinde onaylanan, Belediyemiz ilan panosunda 26/11/2020 – 25/12/2020 tarihleri arasında askıya çıkarılan, İzmir ili, Karabağlar İlçesinde, kuzeyde Halide Edip Adıvar Bulvarı, doğuda Yeşillik Caddesi ve Bakanlar Kurulunun 06/06/2013 tarihli ve 2013/4919 sayılı Kararı ile ilan edilen Riskli Alan, güneyde Aktepe-Emrez Kentsel Dönüşüm Alanı, 4240 Sk., 4951 Sk. ve Bakanlar Kurulunun 07/12/2012 tarihli, 2012/4048 Kararı ile ilan edilen Riskli Alan ile sınırlanan ve Karabağlar 1., 2. ve 3. Etap Nazım İmar Planları ile bütünleşen yaklaşık 505 hektarlık alanda, 1/25000 ölçekli İzmir Büyükşehir Bütünü Çevre Düzeni Planı ve İzmir 3. İdare Mahkemesinin 10/06/2020 tarihli, 2020/593 sayılı Kararı doğrultusunda Belediyemizce hazırlanan, NİP-35586679 plan işlem numaralı, Karabağlar 4. Etap (Karabağlar-Günaltay Kesimi) 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planına; söz konusu plan ile hukuka ve yargı kararına uygun işlem tesis edilmediği, nüfus ve yoğunluk kararlarının hatalı olduğu, 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı yoğunluk taramalarının alt ölçekte belirlenecek inşaat alanı, nüfus ve sosyal/teknik altyapı dağılımını yanlış yönlendireceği, belirlenen yoğunluk aralığının hangi bilimsel/teknik dayanakla belirlendiğinin açıklanması gerektiği talebiyle TMMOB Şehir Plancıları Odası İzmir Şubesinin 24/12/2020 tarihli ve 35.20.0859 sayılı Yazısı ile Belediye Başkanlığımıza iletilen itirazı;
 
- İtiraza konu 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı nüfus kabullerinin 1/25000 ölçekli İzmir Büyükşehir Bütünü Çevre Düzeni Planının nüfus kabulleri ile çelişmediği,
 
- Bölgede mevcutta alt ölçekli imar planı bulunması nedeniyle mevcut plan nüfusu dikkate alınarak öneri plan nüfusunun belirlendiği, nüfus ve yoğunluk artışı yapılmadığı, bu kapsamda alt ölçekli planlarda nüfus yoğunluğunun arttırılmasının mümkün olmadığı,
 
- Ayrıca itiraza konu 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı ile mahkeme kararı ve meskun doku dikkate alınarak başta Yol, Otopark ve Yeşil Alanlar olmak üzere Sosyal ve Teknik Altyapı alanlarının arttırıldığı gerekçeleri ile Komisyonlarımızca oybirliği ile uygun bulunmamıştır. Sayın Meclisimizin onaylarına arz olunur. Denilmektedir. 

        Yukarıda metni yazılı Müşterek Rapor, Başkanlıkça okutturularak görüşülmüş olup; söz konusu raporun, Hukuk – Plan ve Bütçe – Çevre ve Sağlık Komisyonlarından geldiği şekilde kabulüne, 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanununun 7/b maddesi gereği, Meclisimizce oybirliği ile karar verildi.      


 
Hukuk – Plan ve Bütçe – Çevre ve Sağlık Komisyonları

             Belediye Meclisimizin 15/01/2021 tarihli toplantısında Komisyonlarımıza havale edilen, İmar ve Şehircilik Dairesi Başkanlığı Revizyon Yenileme Planları Şube Müdürlüğünün 13/01/2021 tarihli ve E.12544 sayılı Başkanlık Önergesi, Hukuk Komisyonumuzun 09/02/2021, İmar ve Bayındırlık Komisyonumuzun 04/02/2021 tarihli, Kentsel Dönüşüm Komisyonumuzun 27/01/2021 tarihli toplantısında incelendi. İzmir Büyükşehir Belediye Meclisinin 14/09/2020 tarihli ve 05.709 sayılı Kararı ile uygun görülerek 22/10/2020 tarihinde onaylanan, Belediyemiz ilan panosunda 26/11/2020 – 25/12/2020 tarihleri arasında askıya çıkarılan, İzmir ili, Karabağlar İlçesinde, kuzeyde Halide Edip Adıvar Bulvarı, doğuda Yeşillik Caddesi ve Bakanlar Kurulunun 06/06/2013 tarihli ve 2013/4919 sayılı Kararı ile ilan edilen Riskli Alan, güneyde Aktepe-Emrez Kentsel Dönüşüm Alanı, 4240 Sk., 4951 Sk. ve Bakanlar Kurulunun 07/12/2012 tarihli, 2012/4048 Kararı ile ilan edilen Riskli Alan ile sınırlanan ve Karabağlar 1., 2. ve 3. Etap Nazım İmar Planları ile bütünleşen yaklaşık 505 hektarlık alanda, 1/25000 ölçekli İzmir Büyükşehir Bütünü Çevre Düzeni Planı ve İzmir 3. İdare Mahkemesinin 10/06/2020 tarihli, 2020/593 sayılı Kararı doğrultusunda Belediyemizce hazırlanan, NİP-35586679 plan işlem numaralı, Karabağlar 4. Etap (Karabağlar-Günaltay Kesimi) 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planına; söz konusu plan ile hukuka ve yargı kararına uygun işlem tesis edilmediği, nüfus ve yoğunluk kararlarının hatalı olduğu, 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı yoğunluk taramalarının alt ölçekte belirlenecek inşaat alanı, nüfus ve sosyal/teknik altyapı dağılımını yanlış yönlendireceği, belirlenen yoğunluk aralığının hangi bilimsel/teknik dayanakla belirlendiğinin açıklanması gerektiği talebiyle TMMOB Şehir Plancıları Odası İzmir Şubesinin 24/12/2020 tarihli ve 35.20.0859 sayılı Yazısı ile Belediye Başkanlığımıza iletilen itirazı;
 
- İtiraza konu 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı nüfus kabullerinin 1/25000 ölçekli İzmir Büyükşehir Bütünü Çevre Düzeni Planının nüfus kabulleri ile çelişmediği,
 
- Bölgede mevcutta alt ölçekli imar planı bulunması nedeniyle mevcut plan nüfusu dikkate alınarak öneri plan nüfusunun belirlendiği, nüfus ve yoğunluk artışı yapılmadığı, bu kapsamda alt ölçekli planlarda nüfus yoğunluğunun arttırılmasının mümkün olmadığı,
 
- Ayrıca itiraza konu 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı ile mahkeme kararı ve meskun doku dikkate alınarak başta Yol, Otopark ve Yeşil Alanlar olmak üzere Sosyal ve Teknik Altyapı alanlarının arttırıldığı gerekçeleri ile Komisyonlarımızca oybirliği ile uygun bulunmamıştır. Sayın Meclisimizin onaylarına arz olunur.