İzmir Büyükşehir Belediyesi resmi facebook hesabı İzmir Büyükşehir Belediyesi resmi twitter hesabı İzmir Büyükşehir Belediyesi resmi instagram hesabı İzmir Büyükşehir Belediyesi Rss
İzmir Büyükşehir Belediyesi Resmi Logosu
Kapat

Sağ Menü

10° HAFİF SAĞANAK YAĞIŞLI

Sayfası

Sayfa İçeriği

16
Şubat

Konak tramvay hattında büyük buluşma

TÜMÜ PAYLAŞ

Hat imalatları tamamlanan Konak tramvayında test sürüşleri başladı. Halkapınar-Üçkuyular arasındaki ilk seferin yolcuları İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu ve İzmirli basın mensupları oldu.

İzmir Büyükşehir Belediyesi, yaklaşık 450 milyon liralık tramvay projesiyle toplu ulaşımında yeni bir dönemin kapılarını açmaya hazırlanıyor. İzmir Büyükşehir Belediyesi, "çevreci" ve "konforlu" ulaşım hedefi doğrultusunda geçtiğimiz yıl hizmete aldığı Karşıyaka Tramvayı’nın ardından Konak Tramvayı’nın inşaat çalışmalarını da tamamladı. Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, İzmirli gazetecilerle birlikte Halkapınar-Üçkuyular arasındaki deneme seferinin ilk yolcuları oldu. Seyir halindeki tramvayı gören vatandaşlar ise büyük bir heyecan ve mutluluk yaşadı.

Çim zemin üzerinde ilerliyor
Konak Tramvayı, F.Altay Meydanı-Konak- Halkapınar arasında 12.8 kilometre uzunluğunda ve 18 durakla hizmet veriyor. Mustafa Kemal Sahil Bulvarı’nda kara ve deniz tarafı olmak üzere iki ayrı hat olarak Mustafa Kemal Bulvarı Taşıt Alt Geçidi’ne kadar olan kısımda ilerliyor. Taşıt alt geçidi sonrası deniz tarafında çift hat olarak birleşen hat, Sabancı Kültür Merkezi’ne kadar 3 şerit gidiş ve geliş olacak şekilde trafik akışını koruyarak ilerleyerek Konak Meydanı’na ulaşıyor. Konak Meydanı’ndan Gazi Bulvarı’nı takip ederek Şair Eşref Bulvarı, Ali Çetinkaya Bulvarı, Ziya Gökalp Bulvarı üzerinden Alsancak Garı’na bağlanıyor. Alsancak Garı’ndan Şehitler Caddesi’ne gidiş, Liman Caddesi dönüş olmak üzere Halkapınar Köprüsü geçişi ile Halkapınar ESHOT Garajı’nda sona eriyor. Konak Tramvayı, Mustafa Kemal Sahil Bulvarı'nın kara ve deniz tarafında yola 4. şerit olacak şekilde, çim zemin üzerinde "yeşil kesitli" olarak ilerliyor. Sinyalizasyon altyapısı da Akıllı Trafik Sistemi kapsamında yenilenerek güvenli ve sürdürülebilir bir erişim olanağı sağlıyor. Tasarımında mavi ve turkuaz tonlarıyla deniz kenti vurgusu yapılırken, aynı zamanda İzmir’in güneşli havası ile canlı ve neşeli yapısının da öne çıkarıldığı İzmir’in tramvay araçları, 32 metre uzunluğunda ve 285 yolcu taşıma kapasitesine sahip.

Karşıyaka tramvayı
Karşıyaka Tramvayı geçtiğimiz Nisan ayında Karşıyaka İskele-Mavişehir arasında 8.8  kilometrelik güzergah üzerinde 14 durak olarak hayata geçti. Gidiş-geliş çift hat olarak çalışan tramvay, Alaybey’den başlayıp Karşıyaka sahilinden gidiş ve geliş olmak üzere sahil boyunca devam ederek Suat Taşer Açıkhava Tiyatrosuna kadar olan kesimde deniz tarafından çift hat çalışıyor. Buradan sonra deniz ve kara tarafında 2 ayrı hat olarak devam eden tramvay, Bostanlı Deresi Köprü bölgesinde birleşerek Cengiz Topel ve Selçuk Yaşar caddelerinden Caher Dudayev Bulvarı’na çıkıp güzergahını Mavişehir İZBAN Deposu bitimindeki Ataşehir İstasyonu’nda tamamlıyor.
İzmir Büyükşehir Belediyesi, gelen yolcu taleplerini değerlendirerek Karşıyaka tramvay hattının Çiğli İzban İstasyonu, Katip Çelebi Üniversitesi ve Atatürk Organize Sanayi Bölgesi’ne uzatılması için ön projeye onay aldı. Proje’nin yapımına ise ilerleyen günlerde başlanacak.

Karbondioksit salınımı yüzde 25 azalacak
Konak ve Karşıyaka tramvaylarının hayatımıza girmesi ile birlikte, motorlu araçlardan kaynaklanan karbondioksit salınımlarında yıllık 19 bin 272 ton, Tam Adaptif Trafik Denetim Sistemi’nin devreye girmesiyle 251 bin 795 ton, elektrikli otobüsler ve diğer ulaşım yatırımları ile toplamda 648 bin ton azalma olacak. Ulaşım yatırımları ile karbondioksit salınımı yüzde 25 azalacak ve böylece doğa dostu ulaşımla İzmir nefes alacak. Konak ve Karşıyaka tramvay hatları ile bu hatlarda çalışacak toplam 38 aracın maliyeti 390 milyon TL’yi bulacak. İki tramvay hattı pik saatlerde 3’er dakika, diğer saatlerde ise 4–5 dakika aralıklarla çalışacak.
TÜMÜ
Önceki Haber
Sonraki Haber