Erişilebilirlik Butonu
İzmir Büyükşehir Belediyesi resmi facebook hesabı İzmir Büyükşehir Belediyesi resmi twitter hesabı İzmir Büyükşehir Belediyesi resmi instagram hesabı İzmir Büyükşehir Belediyesi Rss
İzmir Büyükşehir Belediyesi Resmi Logosu
Kapat

Sağ Menü

10° hava durumu ikonu

Sayfası

Sayfa İçeriği

27
Ekim

Bornova ve otogara metro

TÜMÜ PAYLAŞ

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, kentin ulaşım sorununu metro ile çözmeye kararlı olduklarını söyledi. Kocaoğlu, önceliklerinin Aliağa-Menderes demiryolunun metro standartlarına çıkarılması ile mevcut hattın Üçyol’dan Üçkuyular’a uzatılması olduğunu bilirtti, “Hattın, Bornova merkez ile otogara uzatılması için de proje ihalesine çıkacağız” dedi. Başkan Kocaoğlu, mevcut metro hattının Bornova Merkez ve İzmir Otogarı’na kadar uzatılabilmesi için önce projesinin yapılması gerektiğine dikkat çekerek, “Proje ihalesine çıkılması için onay verdim, çünkü ortada proje yok. Bornova’daki son istasyonda iki hat var. Biri Bornova merkeze, biri otogara gidecek. Eğer bu dönemde zamanımız ve kaynağımız olursa yapımına başlarız. Ama en azından projesi hazır olur, biz başlayamazsak bile gelecek olan belediye başkanına hazır proje bırakmış oluruz” dedi.
  
5216 Sayılı Büyükşehir Belediyesi Yasası ile İzmir Büyükyşehir Belediyesi sınırlarına  10 yeni ilçe ile çok sayıda belde katıldığına dikkat çeken Başkan Aziz Kocaoğlu, ulaşım planlarını da buna göre yapacaklarını söyledi. İzmir’in yüzölçümünün 111 bin kilometrekareden, 526 bin kilometrekareye çıktığını kaydeden Kocaoğlu sözlerini şöyle sürdürdü:
Öncelikli hedefimiz 80 kilometrelik Aliağa-Menderes demiryolunu metro standartlarına çıkarmak. Avrupa Yatırım Bankası’ndan rahmetli Ahmet Piriştina’nın çabaları ile bulunan 150 milyon dolarlık kredinin önündeki engelleri yavaş yavaş kaldırıyoruz.
TCDD ile mutabakata vardık. Projeyi birlikte yürütüp, birlikte işletmeyi planlıyoruz. Hazine’nin de önümüzdeki günlerde krediye onay vereceğini tahmin ediyorum. Bu prjenin yanı sıra mevcut metro hattını Üçyol’dan Üçkuyular’a uzatacağız. Bunu da kendi kaynaklarımız ile etap etap yapmayı planlıyoruz
.”

ESHOT 35 milyon dolar kâra geçecek

Aliağa-Menderes arasında günde 550 bin yolcu taşınacağını, şu an kent merkezinde 85 bin yolcu taşınan metronun Üçkuyular’a uzatılması ile de bu sayının 150-200 bin kişiye çıkacağını söyleyen Kocaoğlu, “Toplu ulaşımda İzmir, gelişmiş dünya kentlerindeki gibi olacak. Aliağa-Menderes hattı bittiğinde ve sistem devreye girdiğinde 300-400 bin otobüs açığa çıkacak. Bu otobüsleri ilçelere kaydırıp, yolcuları metro istasyonlarına yönlendireceğiz. Yalnızca Aliağa-Menderes hattının devreye girmesi ile kent merkezinde seferden kalkacak otobüsler nedeniyle ESHOT’un yıllık kazancı 28 milyon dolar, Üçkuyular hattının devreye alınması ile de 7-8 milyon dolar olacak. Ayrıca bu hatta çalışan çok sayıda servis aracı da  kent içi trafiğinden çekilmiş olacak.”

Metronun giderek gelişecek bir sistem olduğunu anlatan Kocaoğlu, Üçyol- Üçkuyular hattı bittiğinde sıranın Balçova ve Narlıdere’ye geleceğini söyledi.

TÜMÜ
Önceki Haber
Sonraki Haber