Erişilebilirlik Butonu
TSE
İzmir Büyükşehir Belediyesi resmi facebook hesabı İzmir Büyükşehir Belediyesi resmi twitter hesabı İzmir Büyükşehir Belediyesi resmi instagram hesabı İzmir Büyükşehir Belediyesi Rss WhatsApp
İzmir Büyükşehir Belediyesi Resmi Logosu
Kapat

Sağ Menü

21° hava durumu ikonu

Sayfası

Sayfa İçeriği

21
Mart

KARŞIYAKA TÜNELİ START ALDI

TÜMÜ PAYLAŞ

Aliağa – Menderes Raylı Sisteminin Geliştirilmesi Projesi’nin en önemli aşamalarından biri olan Karşıyaka Tüneli’nin temeli 3 Mart 2006 Cuma günü düzenlen coşkulu bir törenle atıldı. İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, İzmir’in ulaşım tarihindeki en önemli projelerden birini, öz kaynaklar ile yaşama geçirdiklerini söyledi. Kocaoğlu, 2008 yılında bitirilip hizmete alınması planlanan proje sayesinde kent içinde yüzde 1 olan demiryolu payının yüzde 40’la çıkacağını, ulaşıma konfor ve sürat geleceğini, trafiğin ise rahatlayacağını belirtti.

Karşıyaka Tren İstasyonu’nda düzenlenen 3 kilometrelik Karşıyaka Tüneli temel atma törenine CHP Genel Başkanı Deniz Baykal, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, İzmir Valisi Oğuz Kağan Köksal, CHP İzmir Milletvekilleri Canan Arıtman, Oğuz Oyan, Ali Rıza Bodur, Kemal Anadol, Türkan Miçooğulları, Abdülrezzak Erten, Yılmaz Kaya, Vezir Akdemir, CHP İl Başkanı Selçuk Ayhan, Ak Parti İl Başkanı Ali Aşlık, DDY Genel Müdürü Süleyman Karaman, DDY 3. Bölge Müdürü Sebahattin Eriş, üniversite rektörleri, kaymakamlar, ilçe belediye başkanları, İzmir Büyükşehir Belediyesi meclis üyeleri, meslek odaları temsilcileri ile muhtarlar ve çok sayıda vatandaş katıldı.

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, törende yaptığı konuşmada; Aliağa – Menderes Raylı Sistemi’nin Geliştirilmesi Projesi tamamlanıp 80 kilometrelik hat işletmeye alındığında toplu ulaşımda ağırlığın büyük ölçüde raylı sisteme kayacağını kaydetti. İzmir’in iki yakasının hızlı ve konforlu bir ulaşım sistemi ile birleşeceğini vurgulaşan Başkan Kocaoğlu, sözlerini şöyle sürdürdü:

Aliağa – Menderes arasındaki 79 kilometrelik yolculuk 86 dakika sürecek ve günlük yolcu sayısı 550 bin kişi olacaktır. Karşıyaka Tüneli, mevcut durumdaki karayolu ve hemzemin geçitlerin yarattığı, kimi zaman kaosa dönüşen sıkışıklığı ortadan kaldıracaktır. Kazanılan alanlar, görsel güzellik içindeki kentsel yaşam alanları olarak kullanılacaktır. Karşıyaka soluk alacak, kent merkezine, havaalanına ve sanayi bölgelerine güvenli, hızlı ve konforlu biçimde ulaşılacaktır. Projemizde, Karşıyaka İstasyonu’nun TCDD Ana Hat İstasyonu olarak kullanılması; Alaybey, Karşıyaka ve Nergis İstasyonlarının yer altı İstasyonu, Naldöken istasyonunun yer üstü istasyonu olarak yapılması öngörülüyor

PROJE 2 YILDA TAMAMLANACAK

Projenin 2 yıl içinde tamamlanacağını söyleyen Başkan Aziz Kocaoğlu; projenin biten ve devam eden bölümleri ile ilgili de şu bilgileri verdi;

Kuzey hattında Turan, Salhane İstasyonları; Güney hattında Koşu, Semt Garajı, ESBAŞ ve Sarnıç istasyonlarının inşaatı sürmektedir. Sarnıç karayolu üst geçidi tamamlanmış ve kullanıma açılmıştır. Gediz karayolu alt geçit çalışmaları bitmek üzeredir. Halkapınar İstasyonu inşaatı tamamlanmıştır, yaya üst geçidi yapımına önümüzdeki günlerde başlanacaktır. Şirinyer’deki mevcut demiryolu hattı ve istasyonu yer altına inecek, böylece Buca anayol trafik sıkışıklığı çözüme ulaşacaktır. Konuyla ilgili uygulama projeleri tamamlanmış ve yapım ihalesine çıkılmıştır.

METRO AĞI DA YAYGINLAŞIYOR

Başkan Kocoğlu, kent içinde metro ağını yayınlaştırmak amacıyla çalışmaların hızla sürdüğünü de belirterek, sözlerini şöyle tamamladı;

Bornova –Üçyol arasındaki mevcut metro hattımızı Üçkuyular’a kadar uzatacak çalışmalarımız başarıyla sürmektedir. Üçyol – F.Altay arası yaklaşık 5 kilometrelik güzergahın tamamı, derin tünel olarak inşa edilmektedir. 6 yer altı istasyonuyla hizmet verecek bu bölümün de eklenmesiyle, İzmir Metrosu’nun günlük yolcu sayısı ikiye katlanarak 180 bine ulaşacaktır. Bornova metro son durağından Bornova merkezine ve Halkapınar İstasyonu’ndan şehirlerarası otobüs terminaline, toplam 7.5 kilometrelik güzergah için de proje ihalesine çıkılmış ve çalışmalar sonuçlanma aşamasına getirilmiştir. İzmir Metrosunun geliştirilmesi ve ulaşım ağının yaygınlaştırılması için, şu anda yapımı süren F.Altay istasyonundan Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi arasındaki yaklaşık 3 kilometrelik ve 4 istasyondan oluşacak metro hattı planlanmaktadır

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım ise projenin maliyetinin 600 trilyonu geçtiğini belirterek, “Hizmette muhalefet-iktidar parti ayrımı yok. Hizmet için güzel bir işbirliğini hep beraber gerçekleştiriyoruz. Büyükşehirlerde toplu taşıma, trafik sorunu gittikçe öncelikli konu haline geliyor. Bunda da en önemli neden ülkemizde raylı sistemde Büyükşehirlerde geç kalınmış olması. Bu durum İstanbul’da da İzmir’de de mevcuttur. Belediyenin diğer metro çalışmaları ile birlikte 2 yıl içinde 100 kilometrelik raylı sisteme ulaşılacak. Günde en az 700 bin İzmirli bu raylı sistem ağından yararlanacak” dedi.

BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ’Nİ KUTLUYORUM

Aliağa – Menderes Raylı Sistem Projesi’nin kentin ulaşım sorununun çözülmesi açısından önemli bir proje olduğunu vurgulayan CHP Genel Başkanı Deniz Baykal, “Böyle bir projeyi hükümet Büyükşehir Belediyesi işbirliği içerisinde bu aşamaya getirmişlerdir. Bunu başından beri yakından izliyorum. Büyükşehir Belediyemizin bu sonucu sağlamak için gösterdiği çabayı işbirliğini takdirle saygıyla selamlıyorum Büyükşehir belediye başkanını yürekten kutluyorum” dedi. Baykal konuşmasını şöyle sürdürdü; “Büyükşehir Belediye Başkanımız hiçbir komplekse kapılmadan, siyasi kaygıyı dikkate almadan İzmir için ne gerekiyorsa kim ne yapacaksa elini uzatıyor, ‘her türlü işbirliğine açığım’ anlayışını sergileyerek hükümetin bu konudaki katkılarına zemin hazırlamıştır. İzmir bu hizmeti hak etmekteydi. Uzun yıllar ne yazık ki ihmal edilmiş hakkı olan hizmetler, yatırımlar bir türlü İzmir’e getirilememiş, geriye düşmeye başlamış bir kent olarak elbette bir atılım ihtiyacı içindeydi. Bu atılımı gerçekleştirme hususunda hükümetle Büyükşehir Belediyemizin gerçekleştirdiği işbirliği bir demokrasi örneğidir. Bundan büyük mutluluk duyuyorum buna katkı koyan herkesi kutluyorum.

İZMİR İLE BÜTÜNLEŞME SAĞLANACAK

Türkiye’de, ulaşım alanında uzun yıllar yanlışlıklar yapıldığını ve demiryolu-metro gibi çağdaş sistemlerin ihmal edildiğine dikkat çeken Baykal, “İzmir Büyükşehir Belediyemiz bu konuda bir insiyatif kullanmıştır. Demiryolu altyapısını toplu ulaşımda kullanılır hale dönüştürmek üzere ciddi bir gayret içindedir. Bu konuda hükümet de gerekli desteği vermiştir. Umut ediyorum bu 79 kilometrelik hat yalnızca İzmir’de yaşayan 2.5 milyon insanın değil, aynı zamanda etraftaki milyonlarca insanın İzmir ile bütünleşmesini, İzmir’in ticari- kültürel hayatına katılmasını, İzmir’in çok daha büyük bir kapsama kavuşmasını sağlayacak ana bel kemiği bir projedir. Bu projeyi Aliağa’dan ve Menderes’ten öteye götürmek; Bergama ve Selçuk’a ulaştırmak hedef olmalıdır. Ve bunu kuzey-güney ile doğu-batı aksıyla genişletmek ve İzmir’imizi çağdaş bir kent merkezi haline dönüştürmek öncelikli hedefimiz olmalıdır. Bu doğrultuda iyi niyetle çalışan insanlar dürüst ve ahlaklı davranırlarsa kendi özel çıkarları için değil, eşlerinin dostlarının himaye edilmesi için değil müteahhit çetelerinin ve mafyaları arkalarına alarak onların yararları doğrultusunda değil halkın doğrultusunda çalışırlarsa işte böyle işler çıkar.

Projenin İzmir ve Türkiye için önemine değinen İzmir Valisi Oğuz Kaan Köksal ise bu proje ile İzmir trafiğinin rahatlayacağını belirtti. Köksal, turizm şehri olan İzmir’i daha ileriye götürmek için Aliağa – Menderes Raylı Sistem projenin Bergama ve Selçuk’a da ulaştırılması gerektiğinin altını da çizdi.

Yapılan konuşmaların ardından Karşıyaka Tüneli’nin temeli, havai fişek gösterileri ve konfetiler eşliğinde atıldı. Ayrıca törene katılanlara Atatürk rozeti armağan edildi.

TÜMÜ
Önceki Haber
Sonraki Haber