Kapat

Haberler

İZSU’dan teknoloji hamlesi

Aa
27 Aralık 2015 Pazar Bilişim alt yapısını son teknoloji ile güçlendiren İZSU, saha ekiplerini el terminalleri ile donatıp su ve kanal arızalarına çok kısa süre içinde ulaşmaya başladı. Yeni sistemle elektronik imzaya geçilerek dolaşan evrak sayısı en aza indi. Kağıtsız ofise geçiş sağlandı; personel verimliliği arttı. Sayaç okuma ve abonelik işlemleri de hız kazandı.

İzmir Büyükşehir Belediyesi İZSU Genel Müdürlüğü, kamudaki en geniş kapsamlı bilişim projelerinden birini uygulamaya başladı. Dünya çapında bilişim hizmeti bir firmayla yapılan sözleşmenin ardından “Bütünleşik Bilişim Sistemi Projesi” 7 aylık çalışma sonrası devreye girdi. İZSU, proje sayesinde çok gelişmiş bir bilişim alt yapısına kavuştu;  arıza giderim hızı artarken abone işlemleri de kolaylaştı.

Mobil ekipler sahada

 

Sahada görevli su ve kanal arıza ekiplerine 300 adet el terminali dağıtıldı. Böylelikle saha elemanlarının online olarak işlem merkezine bağlanması sağlandı.
Uygulanan yeni sisteme göre, kontrol merkezine aboneler tarafından iletilen her hizmet talepleri, iş emri haline getirilerek saniyeler içinde olay yerine en yakın saha ekiplerine online olarak yönlendiriliyor. El terminallerinden iş emirlerini gören ekipler, olay yerine en kısa zamanda ulaşarak arızayı gideriyor. Bu yeni mobil entegre sistem sayesinde, arıza giderim hızı da artıyor.

Personel verimliliği arttı

Bu sistem sayesinde “hangi personelin, hangi işi, ne zaman yaptığı” ile ilgili istatistiki veriler de elde edebileceklerini söyleyen İZSU Genel Müdürlüğü yetkilileri, “Yeni su bağlama ya da  arıza ekipleri, kendilerine gönderilen harita üzerinden adresleri çok rahat buluyor. Arızanın ilk halini ve arıza giderildikten sonraki fotoğrafını çekerek işini tamamlıyor. Bozulan kaplamalar da hemen AYKOME’ye bildiriliyor” diye konuştu.

Vezne işlemleri daha da hızlandı

Yeni sistem sayesinde, Abone Bilgi Yönetim sistemi çerçevesinde tutulan adres verileri, Coğrafi Bilgi Sistemi veri tabanı ile eşleştirilerek tüm İzmir’i kapsayan tek bir adres sistemine geçildi. Böylelikle yeni abone sürecinde yaşanan adrese bağlı sorunlar ortadan kalktı. Hem arızada hem de sayaç okumada ve diğer abonelik işlemlerinde iş akışı hızlandı. Sayaç okuyucuların merkeze ulaşıp verileri bilgisayara aktarma süreci de ortadan kaldırılarak faturalandırma sistemi hızlandı.

Kağıtsız ofis

İZSU’da artık “Elektronik Belge Yönetimi” sistemi sayesinde kurumsal evraklara ilişkin süreçler elektronik ortamda yönetilmeye başlandı. Belgeye bağımlılık azaldı, elektronik imza sayesinde kurum içinde dolaşan evrak sayısı en aza indi. Çevre duyarlılığını da gözeten sistem sayesinde kağıtsız ofise geçiş de sağlanmış oldu. Vatandaşlar da İZSU ile ilgili dilekçe ve başvurularını internet sitesi üzerinden rahatça takip edebiliyor.


Paylaş

Diğer Haberler

Tüm Haberleri Gör

TTI İzmir sektör toplantısı turizm paydaşlarını bir araya getirdi

14 Kasım 2025 Cuma

İzmir Büyükşehir Belediyesi ev sahipliğinde, İZFAŞ ve TÜRSAB iş birliğiyle düzenlenen TTI İzmir 2025-Uluslararası Turizm Ticaret Fuar ve Kongresi sektör toplantısı, turizm sektörünün önde gelen temsilcilerini bir araya getirdi.

Detaya Git

Tarihi Liman Kenti’nin UNESCO yolculuğunda gözler 2028’e çevrildi

14 Kasım 2025 Cuma

2020 yılında UNESCO Dünya Mirası Geçici Listesi'ne dahil olan İzmir Tarihi Liman Kenti'nin daimi listeye girmesi için hazırlıklar sürüyor. Kültür ve Turizm Bakanlığı’na sunulacak adaylık dosyasında son düzenlemeler yapıldı.

Detaya Git

Kınık Cumhuriyet Meydanı yeni çehresine kavuşuyor

14 Kasım 2025 Cuma

İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin kentlilerin görüşünü alarak ortaya çıkardığı Kınık Cumhuriyet Meydanı projesinde sona gelindi.

Detaya Git

İzmir İklim Yurttaş Meclisi’nden 11 maddelik bildiri

14 Kasım 2025 Cuma

İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin İzmirlileri iklim politikalarına dahil etmek amacıyla hayata geçirdiği İzmir İklim İçin Yurttaş Meclisi üyeleri beş haftalık çalışmanın ardından 11 maddelik bildiri yayımladı.

Detaya Git