Erişilebilirlik Butonu
TSE
İzmir Büyükşehir Belediyesi resmi facebook hesabı İzmir Büyükşehir Belediyesi resmi twitter hesabı İzmir Büyükşehir Belediyesi resmi instagram hesabı İzmir Büyükşehir Belediyesi Rss WhatsApp
İzmir Büyükşehir Belediyesi Resmi Logosu
Kapat

Sağ Menü

16° hava durumu ikonu

Sayfası

Sayfa İçeriği

20
Nisan

Bisikletçilerin “viyadük kabusu” böyle bitti

TÜMÜ PAYLAŞ

NALDÖKEN
Naldöken Viyadük
Naldöken Viyadük
Naldöken Viyadük
Naldöken Viyadük
İzmir Büyükşehir Belediyesi, “kesintisiz bisiklet yolu” projesine engel olan Naldöken Viyadüğü’nü, özel üretim çelik platform ile aştı. Viyadüğe eklenen 200 metre uzunluğunda ve 3 metre genişliğindeki platform, bisiklet kullanıcıları tarafından çok beğenildi.

İzmir Büyükşehir Belediyesi, sahil şeridinde oluşturacağı 40 kilometrelik kesintisiz bisiklet yolu projesinde engelleri birer birer aşıyor. Mavişehir’den İnciraltı’na kadar uzanacak güzergahın kesintiye uğrayan noktalardan biri olan Naldöken Viyadüğü için “özel çözüm” geliştiren Büyükşehir Belediyesi, bisiklet kullanıcıları için tehlike yaratan köprü üzerine çelik konstrüksiyondan platform yaptı.

200 metre uzunluğunda ve 3 metre genişliğinde çelik platform ile kullanıcı güvenliğinin en üst düzeye çıkarılması sağlandı. Platform, bisiklet yoluyla bütünleşen ve farkındalık yaratan mavi renkli korkuluklarla araç trafiğinden tamamen ayrıldı. Araç trafiğinden izole olarak oluşturulan yol henüz hizmete açılmadan bisiklet kullanıcılarının beğenisini topladı.

Bisikleti hem hobi hem de ulaşım aracı olarak kullandığını belirten Hakan Kandeğdi, “Aktif olarak bisiklet kullanıyorum. Bisiklet yolunun sekteye uğratmadığı için Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu’na teşekkür ediyorum” diye konuştu.
4 ay önce Almanya’dan Türkiye’ye taşından bisiklet teknisyeni Sinan Aksu ise, “İzmir’de bisikletçiler düşünülerek yapılan projeler nedeniyle mutlu oldum. Bisiklet yolları yaygınlaştıkça bisiklet kullanımının artacağını düşünüyorum” dedi.

Özel asfalt
İzmir Büyükşehir Belediyesi, Naldöken Viyadüğü üzerinde oluşturulan çelik platformun Karşıyaka yönüne bağlanması için 4 bin ton dolgu malzemesi kullanarak 83 metre uzunluğunda ve 3 metre yüksekliğinde betonarme istinat duvarı inşa etti. İstinat duvarı üzerine asfalt uygulaması yapılarak yeni yol Karşıyaka’daki mevcut bisiklet yoluna bağlandı. Büyükşehir Belediyesi’nin bisiklet yollarının yüzey düzgünlüğü ve konforunun arttırılması için laboratuvarlarında özel olarak geliştirdiği asfalt ilk kez Karşıyaka’da uygulandı.

Altınyol’da çalışmalar başladı

Büyükşehir Belediyesi, bisiklet yolunu kesintiye uğratan Naldöken Viyadüğü’nde çalışmalarına devam ederken, bir yandan da Altınyol boyunca devam edecek bisiklet yolunu Turan Aktarma İstasyonu’na bağlayacak ve Bayraklı sahiline ulaştıracak çalışmalara da zaman kaybetmeden başladı.


TÜMÜ
Önceki Haber
Sonraki Haber