Kapat
İzmir Büyükşehir Belediyesi resmi facebook hesabı İzmir Büyükşehir Belediyesi resmi twitter hesabı İzmir Büyükşehir Belediyesi resmi instagram hesabı İzmir Büyükşehir Belediyesi Rss
İzmir Büyükşehir Belediyesi Resmi Logosu

Sağ Menü

30° GÖKGÜRÜLTÜLÜ SAĞANAK YAĞIŞLI

Projeler Sayfası

Sayfa İçeriği

Sayfa İçeriği

Teleferik

Twitterde paylaş Facebook'ta paylaş Google plus'ta paylaş WhatsApp'ta paylaş
PAYLAŞ

 Teleferik fotoğrafı 0
 Teleferik fotoğrafı 1
 Teleferik fotoğrafı 2
Teleferik Yeniden Kullanımda
Saatte 1200 yolcu taşıyabilir teleferik sisteminin hat boyu 810 metre, yüksekliği ise 316 metre.  Seyahat süresinin 2 dakika 42 saniye olduğu hatta 8’er kişi kapasiteli 20 gondol çalışabiliyor. Teleferik, 5 yaş ve altındaki çocuklar için ücretsiz...
Balçova Teleferik Tesisleri, başta çocuklar olmak üzere şehrimizi ziyarete gelen konukların da beğenisini kazanıyor.  
Kurumumuz şirketlerinden  Grand Plaza A.Ş, mesire alanındaki tesislerin işletmesini gerçekleştiriyor.   
 
Teleferik Alanı'nın doğu yönünde  körfez manzaralı seyir terasında gözleme- mantı evi; 
Baraj gölü manzaralı batı seyir terasında ise aperatif yiyeceklerin yer aldığı iki katlı kır kahvesi; 
Çocuk oyun grubunun bulunduğu alanın yanındaki Park Kafe'de miniklere yönelik dondurma, pamuk helva, haşlanmış mısır gibi yiyecekler, 
Grand Cafe’de ızgara çeşitleri,
Budak Cafe’de fastfood ve soğuk-sıcak içecek satışı, 
Tesisin zirvesinde kurulan ‘Et Evi’nde ise kontrollü mangal hizmeti veriliyor. Ziyaretçiler, kendileri için yakılan mangallarda et evinden temin ettikleri et çeşitleri ve şarküteri ürünlerini kendileri pişirebiliyor.
Teleferik Tesisi içinde dışarıdan yiyecek getirme gereği duyurmayan bir market de hizmet veriyor.
 
 
Teleferik'in Yeniden Hizmete Alım Süreci
İzmir Büyükşehir Belediyesi, 1974 yılında kurulan Balçova Teleferik Tesisleri’nin uzun yıllardır kullanım sonucu yıprandığı düşüncesiyle Makine Mühendisleri Odası İzmir Şubesi’ne teknik inceleme yaptırmış ve bu incelemenin sonunda hazırlanan raporda, tesisin kullanılmasının ‘sakıncalı’ olduğu ve iyileştirilmesi gerektiği belirtilmişti. 
 
Söz konusu raporu değerlendiren İzmir Büyükşehir Belediyesi, mekanik aksamla ilgili avan proje ve teknik şartnameler konusunda çalışma yaparak taşıyıcı halat, makara takımları, taşıyıcı gondol ve klemens direkler ile ilgili iyileştirme çalışmaları yapmak üzere 2008 yılında tesisleri kapattı. Gerekli ödenekler ayrılarak 5-6 aylığına kapatılması ve bu süre içinde iyileştirme çalışması yapılması planlanan tesis, AB normlarında yeni yönetmeliğin uygulamaya konulacağına ilişkin bilginin alınması üzerine bir süre “beklemeye” alındı. 
  
 
Avrupa Parlamentosu ve Avrupa Birliği Konseyi ile Sanayi ve Ticaret Bakanlığı’nın “İnsan Taşımak Üzere Tasarlanan Kablolu Taşıma Tesisatı Yönetmelikleri”ne ilişkin uygulama zorunluluğu getirilmesi üzerine de hızla harekete geçilerek ihale süreci başlatıldı. Ancak kısa süre içinde gerçekleştirilen yapım ve proje ihalesi, yüklenici firmanın sözleşme imzalanması için gerekli olan evraklarını tamamlayıp sunamadığı için iptal edildi. Daha sonra gerçekleştirilen 2. ihale ise Kamu İhale Kurumu tarafından iptal edildi. 
 
İzmir Büyükşehir Belediyesi, 07.06.2012 tarihinde 3. ihale sürecini başlattı. 14. Bölge İdare Mahkeme kararı ve buna dayalı Kamu İhale Kurulu kararına uyularak 2013 yılının Mart ayında sözleşme imzalayarak işin projelendirme ve yapım süreci resmen başlatılmış oldu.