Erişilebilirlik Butonu
TSE
İzmir Büyükşehir Belediyesi resmi facebook hesabı İzmir Büyükşehir Belediyesi resmi twitter hesabı İzmir Büyükşehir Belediyesi resmi instagram hesabı İzmir Büyükşehir Belediyesi Rss WhatsApp
İzmir Büyükşehir Belediyesi Resmi Logosu
Kapat

Sağ Menü

10° hava durumu ikonu

Sayfası

Sayfa İçeriği

ALTYAPI ÇALIŞMALARI

Su kesintileri hakkında nereden bilgi alabiliriz?

Su kesintileri hakkında bilgi almak için Alo 185 veya 444 40 35 hattından bilgi alabilir ve  www.izsu.gov.tr adresini ziyaret edebilirsiniz. Ayrıca İZSU SMS sistemine üye olarak planlı kesintilerden önceden haberdar olabilirsiniz.

Kanal tıkanıklıklarını ve benzeri kanal arızalarını hangi birime bildirmeliyim?

Ev, işyeri ya da çevrenizde oluşabilecek su ve kanalizasyon şebeke arızalarını adres ve iletişim bilgileriniz ile birlikte 444 40 35 Çağrı Merkezimize bildirebilirsiniz.

Altyapı hizmetleri hangi kurumun sorumluluğundadır?

Doğalgaz için İZMİR GAZ, Elektrik için TEDAŞ ve Gediz Elektrik AŞ, su, yağmur suyu ve kanalizasyonla ilgili sorunlar için İzmir Büyükşehir Belediyesi İZSU Genel Müdürlüğü, Telefon ve kablolu tv ile ilgili sorunlar için ilgili iletişim şirketleri sorumludur. İlçe Belediyelerin içme suyu, kanalizasyon, yağmur suyu, doğalgaz, elektrik, telefon, kablolu tv. gibi altyapı ile ilgili hiçbir görev ve sorumluluğu bulunmamaktadır.

Yeni su aboneliği için hangi belgeler gerekli?

Yeni abonelik için gerekli belgeler:
- Yapı Kullanma izin belgesi(oturma ruhsatı) aslı ve fotokopisi
- Numaralandırma krokisi ya da belgesi aslı ve fotokopisi
- Tapu aslı ve fotokopisi
- Nüfus cüzdanı aslı ve fotokopisi
- Kanal ruhsatnamesi
- DASK(Doğal Afet Sigortası) belgesi (15.06.2004 tarihinden sonra yapı kullanma izin belgesi almış olanlar için)
Abone ücreti, ilgili yetkililer tarafından tespit çalışması yapıldıktan sonra, bağlanacak suyun şebekeye olan mesafesi, çapı gibi özellikler dikkate alınarak belirlenir.
Piyasadan temin edeceğiniz yeni su sayacı, İZSU standartlarına uygun, gliserin korumalı, yaş tip su sayacı olmalıdır.

Binama kanal ya da elektrik bağlatmak için yolda ve kaldırımda kazı yapmam gerekiyor. Ne yapmalıyım?

- İçme suyu ve kanal projeler,
- Elektrik, gaz, telefon, fiberoptik bağlantı hattı projeleri,
- Banliyö ve metro enerji besleme projeleri,
- Yollar ve kaplama hizmetleri yer alır.
Bu kapsamda, İzmir içinde altyapı çalışması yapmak isteyen kamu kurum-kuruluşları, özel-tüzel şahıslar AYKOME'ye müracaat ederek kazı izni almalıdır.
İzinsiz veya ruhsata aykırı yapılan çalışmalarda iş durdurulur ve cezai işlem uygulanır. Altyapı Koordinasyon Merkezi: Tel: 293 40 24 - 29314 04

Kent genelinde yol, asfalt ve benzeri sathi kaplamaların onarılması için talebimizi hangi birime iletebilirim?

Talep ve önerileriniz için 444 40 35 numaralı Çağrı Merkezi hattını arayabilir, him.izmir.bel.tr adresinden online başvuru yapabilir, him@izmir.bel.tr adresine e- posta gönderebilir ve Twitter ‘da @izmirhim hesabımızdan sosyal medya aracılığı ile bizlere iletebilirsiniz. Bu talepler, cadde ve bulvarlar için Büyükşehir, diğer sokaklar için ilçe belediyelerine iletilmelidir.

Altyapı kurumlarınca yapılan kazılar sonucu yol-kaldırım bozuldu ve tamir edilmedi. Tamiri için nereye başvurmalıyım?

Altyapı kurumlarınca yürütülen kanal, doğalgaz, içme suyu, elektrik, kablo, vb. kazı çalışmaları İzmir Büyükşehir Belediyesi Fen İşleri Daire Başkanlığı AYKOME Şube Müdürlüğü’nün sorumluluğundadır. Bu taleplerinizi İzmir Büyükşehir Belediyesi Hemşehri İletişim Merkezi'ne bildirebilirsiniz.

Sokak lambalarımız yanmıyor ya da arızalı, nereye başvurmalıyım?

Sokak ve cadde aydınlatmaları Gediz Elektrik Dağıtım A.Ş. nin, yaya bölgeleri/ sevgi yolları ve yeşil alanların aydınlatmaları ise İlçe ve Büyükşehir Belediyesi sorumluluğundadır. Sokak ve cadde aydınlatmaları ile ilgili şikâyet ve taleplerinizi Gediz Elektrik Dağıtım AŞ’nin ALO 186 nolu telefona, yaya bölgeleri ve yeşil alanlardaki aydınlatma sorunlarını ilgili Belediyesine iletebilirsiniz.

TRAFİK VE ULAŞIM

Trafik lambaları arızalarını hangi birime iletebilirim?

Kavşaklar veya yaya geçitlerindeki sinyalizasyon arızalarını  444 49 86  numaralı telefona iletebilirsiniz. İzmir Büyükşehir Belediyesi sorumluluk sahası dışındaki sinyalizasyon sistemi Karayolları Bölge Müdürlüğü sorumluluğundadır. Büyükşehir ve Karayolları sorumluluğundaki yollar için listeye bakınız.

Kent içi yollarda trafik işaret ve işaretlemeleri, tek yön/ çift yön talepleri, yolun trafiğe kapatılarak yaya yolu yapılması istekleriyle ilgili sorun ve önerileri nereye iletebilirim?

444 40 35 hattını arayabilir, him@izmir.bel.tr adresine mail gönderebilir, @izmirhim adresine tweet olarak iletebilir ve him.izmir.bel.tr adresinden online başvuru yapabilirsiniz. Hemşehri İletişim Merkezi başvurunuzu işleme alarak incelenmesi için Ulaşım Dairesi Başkanlığına bildirecektir.

Metro ve İZBAN kimin sorumluluğunda?

İzmir Metrosu, İzmir Büyükşehir Belediyesi İzmir Metro AŞ tarafından işletilmektedir. Şikâyet ve taleplerinizi Hemşehri iletişim merkezi ya da http://www.izmirmetro.com.tr internet sayfasından ilgili şirkete iletebilirsiniz. İZBAN ise Büyükşehir ve TCDD ortak kuruluşu olan İzban AŞ tarafından işletilmektedir. İstek ve şikayetlerinizi yine İzmir Büyükşehir him.izmir.bel.tr ya da www.izban.com.tr adresine iletebilirsiniz.

Kent içi ulaşımda hat ve sefer saatlerine yönelik bilgileri almak ve öneri, istek ve şikayetleri bildirmek için nereye başvurabilirim?

Otobüs ulaşımı için Eshot Genel Müdürlüğü’nün www.eshot.gov.tr
Metro ve Tramvay ulaşımı için İzmir Metro A.Ş’nin www.izmirmetro.com.tr,
İzban ulaşımı için İzmir İzban A.Ş'nin www.izban.com.tr
Körfez Vapurları için İzdeniz A.Ş’nin www.izdeniz.com.tr internet sitesi adresi ile 
İzmir Büyükşehir Belediyesi resmi internet sitesi www.izmir.bel.tr adresinde yer alan Ulaşım menüsü ile tüm hat ve sefer bilgilerine erişebilirsiniz.
Ayrıca mobil marketlerde ücretsiz indirebileceğiniz ‘‘ İzmir Büyükşehir Belediyesi ’’, ‘‘ İZUM ’’ ve ‘‘ ESHOT ’’ mobil uygulamalarını indirerek tüm detaylara dilediğiniz yerden erişebilirsiniz.

Toplu taşıma araçlarında unutulan kayıp eşya için ne yapmalıyım?

Otobüs, metro, banliyö, yolcu gemisi ya da araba vapurunda eşyanızı unutursanız kayıp eşya bürolarında danışabilirsiniz.
ESHOT- İZULAŞ Kayıp Eşya Bürosu
Adres: 544 sok. No:2 Yağhaneler Konak / İzmir
Tel: 0 232 250 29 77
Kayıp eşyanızı durumunu www.eshot.gov.tr internet adresinde ulaşabileceğiniz Kayıp Eşya
Formu’nu doldurarak da sorgulayabilirsiniz.
Adres: Halkapınar İstasyonu / İzmir
Tel: 0 232 461 54 45 Dahili: 9255
İZBAN Kayıp Eşya Bürosu
Adres: Salhane İstasyonu / İzmir
Tel: 0 232 398 32 32
İZDENİZ Kayıp Eşya Bürosu
Adres: Bostanlı Vapur İskelesi / İzmir
Tel: 0 232 330 50 71

120 Dakika Uygulaması nedir?

İzmir’de toplu ulaşım araçlarını tercih eden yolcuların İzmirim Kart (öğrenci, öğretmen ve 60 yaş kartları dışında) bakiyelerinden ilk biniş ücretinin dışında ilk 120 dakika içinde  1. aktarmada 0,50 TL ve 2. aktarmada 0,50TL bilet ücreti düşer. Sonraki tüm aktarmalar ücretsizdir. 
 

Havalimanına toplu ulaşım seferi bulunuyor mu?

İzmir’in güney aksında yer alan Adnan Menderes Havalimanı'na otobüs ve metro-izban (banliyö) hattını kullanarak erişebilirsiniz.

200 hat no'lu Otobüs ile;
Mavişehir Aktarma Merkezi – Havalimanı otobüsü;  Mavisehir Aktarma, Bostanlı İskele, Yunuslar, Karşıyaka İskele, Orcaner, Gaziemir Tansaş, Dış Hatlar Terminali, İç Hatlar Terminali

202  hat no'lu Otobüs ile;
Cumhuriyet Meydanı - Havalimanı otobüsü;  Efes/Swiss Oteli, S. Nevres Bulvarı, Montrö, Dokuz Eylül Rektörlük, Lozan, Vasıf Çınar, Cumhuriyet Bulvarı, M. Kemal Bulvarı, Çeşme Otoyolu, Uzundere Kesimi, Serbest Bölge, Havalimanı

204 hat no’lu Otobüs ile;
Bornova Metro - Havalimanı otobüsü; Bornova Metro, Ege Üniversitesi, Aydın Otoyolu, Otogar, Aydın Otoyolu Serbest Bölge, Ulaştırma, Havalimanı
Tüm hatların hareket saatlerine bu linkten  tıklayarak ulaşabilirsiniz.

Banliyo Ulaşımı ile; 
Halkapınar, Hilal veya Alsancak İstasyonları ile yine bir aktarma merkezi görevini alan Şirinyer İstasyonu’nundan güney aksı yönündeki banliyö trenini kullanmak gerekmektedir. Bu istasyonlardan bindiğiniz trenden havalimanı durağında inmeniz gerekir.
Banliyo sefer saatlerine bu linkten tıklayarak ulaşabilirsiniz.
Ayrıntılı bilgi için www.izban.com.tr

Metro Ulaşımı ile; 
İzmir metrosu ile ulaştığınız Halkapınar, Hilal veya Alsancak istasyonlarından güney aksı yönüne giden banliyö trenine binerek Havalimanı durağında inmeniz gerekir. 
Metro sefer sıklığını bu linkten tıklayarak öğrenebilirsiniz.

Otobüslerde elektronik kartla havaalanı tarifesi üzerinden ve kart bilet (Bilet35) ile 2 kontör karşılığında, banliyö hattında ise gidilen durak üzerinden ücretlendirilen tarife ile binilebilir.
Banliyö (İzban) hattını kullanabilmek için biniş kartlarında yeterli miktarda bakiye bulunmalıdır.

Otopark yapımı kime aittir?

Büyükşehir Belediyesi Kanunu gereğince bölgesel otoparkların yapım ve işletme yetkisi Büyükşehir Belediyesi sorumluluğundadır.

Hız kesici kasis taleplerimi nereye iletmeliyim ?

Hız kesici kasisler İBB UKOME kararı gereğince okul ya da hastanelerin bulunduğu yol kesimlerine yapılabilmektedir. Bu konuda yetkili kurum İzmir Büyükşehir Belediyesidir.

Kaldırımı işgal eden araçların engellenmesi için park engelleyici direkleri kim yerleştiriyor?

Rehberde yer alan sokak/cadde sorumluluk listesine göre ilgili Belediyeye talebinizi iletebilirsiniz.

Kent ulaşımı için hat ve sefer saatlerine yönelik bilgileri nereden edinebilirim?

Otobüs ulaşımı için Eshot Genel Müdürlüğü’nün www.eshot.gov.tr
Metro ve Tramvay ulaşımı için İzmir Metro A.Ş’nin www.izmirmetro.com.tr,
İzban ulaşımı için İzmir İzban A.Ş'nin www.izban.com.tr
Körfez Vapurları için İzdeniz A.Ş’nin www.izdeniz.com.tr internet sitesi adresi ile 
İzmir Büyükşehir Belediyesi resmi internet sitesi www.izmir.bel.tr adresinde yer alan Ulaşım menüsü ile tüm hat ve sefer bilgilerine erişebilirsiniz.
Ayrıca mobil marketlerde ücretsiz indirebileceğiniz ‘‘ İzmir Büyükşehir Belediyesi ’’, ‘‘ İZUM ’’ ve ‘‘ ESHOT ’’ mobil uygulamalarını indirerek tüm detaylara dilediğiniz yerden erişebilirsiniz.

Kent içi ulaşıma yönelik, öneri, istek ve şikayetimi hangi birime iletebilirim?

Hat ve güzergah bilgisi almak ya da ulaşımla ilgili soru, şikayet, istek ve önerileriniz için günün her saatinde kesintisiz hizmet veren Hemşehri İletişim Merkezi'ni arayabilir, elektronik posta yoluyla da ulaşabilirsiniz.

Hemşehri İletişim Merkezi 
Telefon: 0.232.444 40 35
E-posta: him@izmir.bel.tr

ZABITA VE İMAR İŞLERİ

Hatalı park eden araçların çekilmesi veya kurtarılması için ne yapmalıyım?

Hatalı park eden araçların çekilmesi, kurtarılması veya taşınması  İzmir İl Emniyet Müdürlüğü'nün yetki ve sorumluluk alanındadır. 

Yeme içme yerleri veya yiyecek satışı yapan işletmenin sağlığa uygun satış yapmadığını gördüm. Nereye başvurmalıyım?

Bu konuda yetkili kurum İlçe Kaymakamlığı İlçe Gıda Tarım Hayvancılık Müdürlüğü’dür. Gerekli işlemler söz konusu kurum tarafından yapılmaktadır.

Mahallemde veya sokağımda bulunan esnaf yolu ve ya kaldırımı işgal ediyor. Ne yapmalıyım?

İş yeri sokağa cepheli ise İlçe Belediyesi Zabıta Müdürlüğünün, cadde ya da bulvara cepheli ise İzmir Büyük Şehir Belediyesi Zabıta Dairesi Başkanlığının sorumluluğundadır. Bu tip şikâyetleri ilgili Zabıta Birimine ya da ilgili belediyenin Hemşehri İletişim Merkezine (HİM) iletebilirsiniz.

Kaçak bina veya inşaatları nereye bildirmeliyim?

Tescilli yapılardaki sorunlar için İlçe Belediyesi İmar Müdürlüğü KUDEB birimine, diğer yapılar için Yapı Kontrol Müdürlüğüne ya da İlçe Belediyesi HİM’e başvurulmalıdır.

Binamda, dükkânımda veya dairemde yapacak olduğum iç ve dış tadilatlar için nereden izin almalıyım?

İlçe Belediyesi İmar ve Şehircilik Müdürlüğü’nün sorumluluğunda olup söz konusu müdürlüğe şahsen müracaat edilmesi gerekmektedir.

Bölgemde bulunan metruk ve tehlike arz eden binaları nereye bildirmeliyim?

Tescilli yapılardaki sorunlar için İlçe Belediyesi İmar Müdürlüğü KUDEB birimine, diğer yapılar için Yapı Kontrol Müdürlüğüne ya da İlçe Belediyesi HİM’e başvurulmalıdır.

KENTSEL DÖNÜŞÜM

Kentsel dönüşüm nedir?

5393 sayılı kanunun 5998 sayılı yasa ile değişik 73. maddesinde “konut alanları, sanayi alanları, teknoloji parkları, kamu hizmeti alanları, rekreasyon alanları ve her türlü sosyal donatı alanları oluşturmak, eskiyen kent kısımlarını yeniden inşa etmek, kentin tarihi ve kültürel dokusunu korumak veya deprem riskine karşı tedbirler almak amacıyla kentsel dönüşüm ve gelişim projeleri uygulanabilir” hükmü kapsamında;
Kentsel Dönüşüm, “ekonomik, toplumsal, fiziksel ve çevresel koşulların kapsamlı ve bütünleşik yaklaşımlarla iyileştirilmesine yönelik uygulanan strateji ve eylemlerin bütünü” şeklinde tanımlanabilir.

İzmir’de kentsel dönüşüm nerelerde yapılmaktadır?

1/25000 Ölçekli İzmir Kentsel Bölge Nazım İmar Planı Revizyonuna göre 11.100 hektar kentsel yerleşme alanının %40’ına karşılık gelen 4.700 hektarlık kısmının sağlıklaştırma ve yenilemeye ihtiyacı olduğu tespit edilmiştir. Bu tespitten hareketle, sağlıksız kent dokularının iyileştirilmesi ve kentsel sorunların çözümü amacıyla 18 adet "Sağlıklaştırma ve Yenileme Program Alanı" belirlenmiştir.
İzmir Büyükşehir Belediyesi, kentsel dönüşüm çalışmalarına, öncelikle "Afete Maruz Bölge" ilan edilen, Kadifekale, Yeşildere, Gürçeşme ile başlamıştır. Bu bölgelerde "Kentsel Yenileme Projeleri" başlığında yaklaşık 2.250 riskli yapının tahliye ve yıkımlarını gerçekleştirmiştir. Merkez kentte; Bayraklı, Uzundere, Ege Mahallesi, Ballıkuyu, Örnekköy, Aktepe-Emrez ile merkez kent dışında; Torbalı ve Bayındır'da "Yerinde Dönüşüm" hedefiyle "Kentsel Dönüşüm ve Gelişim Projeleri" başlığında çalışmalar yapmaktadır.

Ayrıntılı bilgi için Kentsel Dönüşüm sayfamızı inceleyebilirsiniz.

ÇEVRE SAĞLIĞI

Haşere ilaçlaması için nereye başvurmalıyım?

İlaçlama çalışmalarına yönelik öneri ve talepleriniz için Hemşehri İletişim Merkezi'ni arayabilir, elektronik posta yoluyla da ulaşabilirsiniz.
Hemşehri İletişim Merkezi 
Telefon: 0.232.444 40 35
E-posta:  him@izmir.bel.tr
Twitter: @izmirhim

Mahallemizde bulunan boş arsadaki çöplerin temizlenmesi için nereye başvurmalıyım?

İlçe Belediyesi Temizlik İşleri Müdürlüklerine iletebilirsiniz.

Kirletici duman çıkaran soba ve kalorifer bacaları ile ilgili sorunları nereye bildirmeliyim?

İzmir Büyükşehir Belediyesi Çevre Koruma ve Kontrol Daire Başkanlığının sorumluluğunda olup 444 40 35 numaralı İzmir Büyükşehir Belediyesi İletişim Merkezi'ne bildirebilirsiniz.

İşyeri ya da evlerden kaynaklanan müzik, klima, havalandırma gibi çevresel gürültü şikayetlerini nereye bildirmeliyim?

İlçe Belediyesi Çevre Koruma ve Kontrol Müdürlüklerinin sorumluluğundadır.
 

Konteyner veya çöp kovası taleplerini nereye iletebilirim?

Konteyner talepleri, konteynerlerin yıkanması ve ilaçlanması için İlçe Belediyesi Temizlik İşleri Müdürlüğüne bildirebilirsiniz.

Sokak süpürme ve çöp toplama hangi belediyenin sorumluluğundadır?

Sokak süpürme ve temizliği ana cadde ve bulvarlar ile 17 metre üzerindeki yollarda Büyükşehir Belediyesinin, 17 metre altındaki yollar ve sokaklarda ise İlçe Belediyelerinin sorumluluğundadır. Çöp toplama hizmetlerinin tamamı İlçe Belediyeleri sorumluluğundadır.

Geri dönüşüm kutusu talebimi nereye bildirmeliyim?

Ambalaj atıkları, atık yağlar, atık piller ve elektrikli ve elektronik atıkların geri dönüşümü yasa gereği ilçe belediyeleri sorumluluğundadır. İlçe Belediyeleri sözleşme yaptıkları firmalar yoluyla bu hizmeti vermektedir. Tüm geri dönüşüm kumbara taleplerinizi İlçe Belediyelerinin ilgili birimine iletmeniz gerekmektedir. Talep edilen noktanın uygunluk durumuna göre değerlendirilecektir.

 

Atık, pil, kağıt ve cam gibi geri dönüşüme kazandırabilecek ürünleri teslim edebileceğim geri kazanım noktaları var mı?

Geri dönüşüme kazandırılabilecek ürünlerin bertarafı konusunda; Çevre Koruma ve Kontrol Daire Başkanlığı Katı Atık Şube Müdürlüğü’nün 293 19 99 ALO ATIK hattı ile Hemşehri İletişim Merkezi'ni arayabilir ve merkeze elektronik posta yoluyla talebinizi bildirebilirsiniz. Bu konuda ayrıntılı kurum ana sayfamızda hizmetler başlığı altında yer alan "Atıklar Kabulü ve Bertaraf İşlemleri" başlığı altındaki başta ambalaj, pil olmak üzere evsel atıklar konusunda da bilgi edinebilirsiniz. Kağıt ve benzeri atıklar için büro için konteynerler ve  okul, alışveriş merkezi gibi bir çok noktada atık pil kutuları bulunmaktadır.

Hemşehri İletişim Merkezi 
Telefon: 0.232.444 40 35
E-posta: him@izmir.bel.tr
Twitter: @izmirhim

Tıbbi atıkların bertarafı konusunda hangi birime başvurabilirim?

Tıbbi atıkların toplanması, taşınması ve bertarafı için 293 17 82 ya da 293 19 87 no.lu ALO TIBBİ ATIK HATTI’nı arayabilirsiniz.

Hafriyat toprağı, inşaat/yıkıntı atıklarının bertarafı için hangi birime başvurabilirim?

Hafriyat atıklarının depolanabileceği yasal döküm alanları ve atıklarınızı teslim edebilme koşulları hakkında  ayrıntılı bilgilere ulaşmak için ilgili linkten yararlanabilirsiniz. http://www.izmir.bel.tr/HafriyatTopragiInsaat-yikintiAtiklarininBertarafi/293/548/tr

VETERİNER İŞLERİ

Sokak hayvanları ile ilgili temel kanunda yerel yönetimlere hangi sorumluluk verilmiştir?


Hayvanları Koruma Kanunu’nun 6. Maddesi gereğince; müşahede yerlerinde kısırlaştırılan, aşılanan ve rehabilite edilen hayvanların kaydedildikten sonra öncelikle alındıkları ortama  bırakılmaları esastır.
Hayvan sahipleri, sahip oldukları hayvanlardan kaynaklanan çevre kirliliğini ve insanlara verilebilecek zarar ve rahatsızlıkları önleyici tedbirleri almakla yükümlü olup; zamanında ve yeterli seviyede tedbir alınmamasından kaynaklanan zararları tazmin etmek zorundadırlar.

Yaralı sahipsiz sokak hayvanlarına nasıl yardımcı olabilirim?

Sokak hayvanları için kültürpark içersinde küçük hayvan polikliniğimiz mesai saatlerinde ücretsiz hizmet vermekte olup ayrıca mesai saatleri dışında ve tüm resmi tatillerde 2933980 numaralı telefonumuzdan ulaşabileceğiniz acil müdahale hizmetimiz bulunmaktadır.
Yaralanmış sahipsiz sokak hayvanlarına müdahale görevi hafta içi mesai saatlerinde İlçe belediyelerin sorumluluğundadır.
Hafta sonları ve tatil günleri Veteriner İşleri Şube Müdürlüğü Acil Müdahale ekipleri hizmet vermektedir.
Tel: 0232 293 39 80

Sokak hayvanlarımız için belediyenizin poliklinik hizmetleri bulunuyor mu?

Sokak hayvanları için kültürpark içersinde küçük hayvan polikliniğimiz mesai saatlerinde ücretsiz hizmet vermekte olup ayrıca mesai saatleri dışında ve tüm resmi tatillerde 2933980 numaralı telefonumuzdan ulaşabileceğiniz acil müdehale hizmetimiz bulunmkatadır.

Bakamayacağım köpeğimi belediyeye ait bir barınağa teslim edebilir miyim?

Işıkkent Köpek Bakımevi'nde sahipleri tarafından çeşitli sebeplerle bakılamayan köpekler, haftanın yedi günü kabul edilmektedir. Bırakılmak istenen köpekler sahipleri tarafından bakımevine getirilerek tutanak karşılığı teslim alınır.
Işıkkent Köpek Bakımevi 
Işıkkent – Gökdere Köyü yolu No:2 Bornova / İZMİR
Tel :0232 437 02 08  - 0232 437 02 07 

Çevreyi rahatsız eden sahipsiz/başıboş kedi ve köpekler için hangi birime bildirimde bulunabilirim?

Sahipsiz ve çevreyi rahatsız eden/ başıboş kedi ve köpekler için ilgili ilçe belediyelerinin veterinerlik şube müdürlüklerine başvuruda bulunabilirsiniz.

MALİ HİZMETLER

Emlak vergi borcumu nereden öğrenebilirim?

Emlak vergileri İlçe Belediyelerince tahsil edilmektedir. İlgili ilçe belediyesi web sayfaları ve Mali Hizmetler Müdürlüklerinden bu konuda bilgi alınabilir.

Belediyeye gelmeden emlak ve ÇTV vergi borcu ödeyebilir miyim?

Vergi borçlarınızı ilçe belediyeleri internet sayfaları e-belediye linkine tıklayarak, PTT posta çeki ya da Banka yolu ile ödeyebilirsiniz.

Emlak vergisi muafiyetinden kimler yararlanır ve şartları nelerdir?

Emekliler, gaziler, şehit yakınları, hiçbir geliri olmayanlar ve engelli raporu olan kişiler emlak vergisi muafiyetinden yararlanabilirler (Emekli aylığından başka hiçbir geliri olmamak. Türkiye sınırları içinde hisseli veya tam mülkiyet kapsamında brüt yüzölçümü 200 m2 yi geçmeyen tek meskeni olmak)

Emlak beyanı hangi durumlarda verilir ve ne zaman ödenir?

Emlak beyanı gayrimenkulün satışı ya da ölüm sonrası veraseten intikali sonucunda verilir. Emlak vergisi birinci taksiti Mayıs, ikinci taksiti Kasım ayı içinde olmak üzere iki eşit taksitte ödenir.

Çevre Temizlik Vergisi, İlan Reklam Vergisi ve Eğlence Vergisinin ödeme zamanları nelerdir?

Çevre Temizlik Vergisi, her yıl Mayıs ve Kasım aylarında ödenir. İlan Reklam Vergisi, birinci taksiti Ocak ayı, ikinci taksiti Temmuz ayı içerisindedir. Eğlence Vergisi, ilgili ayın 20’nci günü akşamına kadar ödenir.

CENAZE VE MEZARLIK İŞLEMLERİ

Cenaze hizmetiniz var mı?

İzmir’de Büyükşehir Belediyesi tarafından cenaze hizmetleri verilmektedir. Bir yakınınızı kaybettiğinizde öncelikle ücretsiz Alo 188 Cenaze Hizmetleri Hattı'nı arayarak yapmanız gerekenler konusunda detaylı bilgiler alabilirsiniz. ALO 188, 24 saat kesintisiz hizmet vermektedir.

Cenaze işlemleri için ne yapmalıyım?

Evde gerçekleşen ölümlerde mesai saatlerinde ilçe belediyesi doktorları tarafından cenaze muayenesi yapılmakta ve yasal olarak uygun olduğu takdirde ölüm belgesi düzenlenmektedir. Bu hizmet için vefat eden kişinin bir yakınının vefat eden kişinin nüfus cüzdanı ile İlçe Belediyesi Sağlık İşleri Müdürlüğüne başvurması gerekmektedir. Hafta içi mesai saatleri dışında, hafta sonu ve Resmi Tatil günlerinde cenaze hizmeti almak için ALO 188 nolu telefonu arayarak nöbetçi doktorun adresinize yönlendirilmesini sağlayabilirsiniz. 

Ölüm hastanede meydana gelmiş ise; hastanenin düzenleyeceği Ölüm Belgesi alındıktan sonra cenaze, İBB Mezarlıklar Daire Başkanlığına bağlı şefliklerde gömüye hazırlanacaksa (yıkama, kefenleme) ALO 188 Cenaze Hattı aranarak araç talep edilir. 
Ölüm adli vaka ise; Adli Tıp Morgunda otopsisi tamamlanan cenazeler için Adli Tıp Kurumunca düzenlenen Ölüm Belgesi alınır. ALO 188 Cenaze Hattı aranarak araç talep edilir. 

Cenaze yurt dışından geliyor ise; havalimanı doktorunca düzenlenen Ölüm Belgesi alınır; havalimanındaki teslim işlemleri tamamlandıktan sonra ALO 188 Cenaze Hattı aranarak araç talep edilir. 
Araç kısa sürede gelir ve cenaze teslim alınır. İşlemler için sabah “ölüm raporu” ve vefat edenin nüfus cüzdanı ile ilçe belediyesi sağlık işleri Müdürlüğü’ne müracaat edilir Ölüm raporu, “gömü izin belgesi” ne dönüştürülür.

Hangi mezarlıklar gömü işlemine açıktır?

Kentimizde gömü işlemine açık mezarlıklar ve diğer sorularınız için aşağıda sizlerle paylaştığıımız linkten bilgi edinebilirsiniz. 
https://www.izmir.bel.tr/tr/CenazeIslemleri/25/87

İl ve ilçe genelindeki mezarlıklarla ilgili bilgi almak için Mezarlıklar Şube Müdürlüğü'nden ayrıca bilgi alınabilir. 

Cenaze Anında İlk Yapılması Gerekenler

Evde gerçekleşen ölümlerde mesai saatlerinde ilçe belediyesi doktorları tarafından cenaze muayenesi yapılmakta ve yasal olarak uygun olduğu takdirde ölüm belgesi düzenlenmektedir. Bu hizmet için vefat eden kişinin bir yakınının vefat eden kişinin nüfus cüzdanı ile İlçe Belediyesi Sağlık İşleri Müdürlüğüne başvurması gerekmektedir. Hafta içi mesai saatleri dışında, hafta sonu ve Resmi Tatil günlerinde cenaze hizmeti almak için ALO 188 nolu telefonu arayarak nöbetçi doktorun adresinize yönlendirilmesini sağlayabilirsiniz.
 
Ölüm hastanede meydana gelmiş ise; hastanenin düzenleyeceği Ölüm Belgesi alındıktan sonra cenaze, İBB Mezarlıklar Daire Başkanlığına bağlı şefliklerde gömüye hazırlanacaksa (yıkama, kefenleme) ALO 188 Cenaze Hattı aranarak araç talep edilir.
 
Ölüm adli vaka ise; Adli Tıp Morgunda otopsisi tamamlanan cenazeler için Adli Tıp Kurumunca düzenlenen Ölüm Belgesi alınır. ALO 188 Cenaze Hattı aranarak araç talep edilir.
 
Cenaze yurt dışından geliyor ise; havalimanı doktorunca düzenlenen Ölüm Belgesi alınır; havalimanındaki teslim işlemleri tamamlandıktan sonra ALO 188 Cenaze Hattı aranarak araç talep edilir.
 
Araç kısa sürede gelir ve cenaze teslim alınır.
İşlemler için sabah “ölüm raporu” ve vefat edenin nüfus cüzdanı ile ilçe belediyesi sağlık işleri Müdürlüğü’ne müracaat edilir Ölüm raporu, “gömü izin belgesi” ne dönüştürülür.


 

Cenaze defin ücreti ne kadardır?

Cenaze defin ve ihtiyaç duyulması halinde nakil ücretlerine aşağıda sizlerle paylaştığımız linkten erişebilirsiniz.
https://www.izmir.bel.tr/tr/CenazeIslemleri/25/87

Yardıma ihtiyacı olan aileler cenaze işlemlerini nasıl yapabilir?

"Vatandaşlarımızın, maddi durumlarının yeterli olmadığını sözlü olarak beyan etmesi durumunda tüm hizmetler İzmir Büyükşehir Belediyesinde karşılanır ve ayrıca hiçbir ücret talep edilmez.

Şehit cenazelerinde nasıl bir uygulama vardır?

Şehit cenazeleri için şehitliklerimiz mevcut olup, ücretsiz cenaze hizmeti verilmektedir.

Cenazem olduğunda ne yapmalıyım?

Vefat işlemleri hakkında ayrıntılı bilgi ve yardım için ALO 188 numaralı telefonu arayabilirsiniz. 

Genel Bilgi
Ölüm esnasında; hastanede ölen kişi için hastane hekimliğine, evinde ölenler için bağlı oldukları ilçe belediyesi sağlık işleri müdürlüğü tabibine, adli vaka olarak kabul edilen vefat durumları için savcılık makamına, köylerde ölenler için köy muhtarlığına başvurularak, vefat eden kişinin kimliği müracaat yerine bırakılmak suretiyle Ölü Gömme İzin Kağıdı (Defin Belgesi) alınır.
Yurtdışında vefat edenler için havaalanı doktorundan alınan defin belgesinin aslı ile müracaat edilir.

Üste gömü işleminin şartları nelerdir?

Umum-i Hıfzıssıhha Kanunu’nun 223. maddesine göre 5 yılı dolduran mezarlara, gömülü olanın I. Derecedeki yakınının (anne, baba, eş, kardeş, çocuk; bunlar yoksa belgelenmek şartı ile torun, hala, teyze, amca, dayı) uygun görüşü ile, yine gömülü olanın anne, baba, karı-koca, kardeş, torun, yakınlığındaki kişiler üst gömü yapılır. Üst gömü işleminin yapılabilmesi için, mezarın başucundaki ad - soyad ve kimlik bilgilerinin Müdürlüğümüz arşiv kayıtlarıyla birbirini doğrulaması gerekmektedir.

PARKLAR VE YEŞİL ALANLAR

Kaldırım ve yol üzerinde bulunan ağaçların budanması için nereye başvurmalıyım?

İlgili yol cadde veya bulvar ise İzmir Büyükşehir Belediyesi Park ve Bahçeler Dairesi, sokak ise İlçe Belediyesi Park ve Bahçeler Müdürlüğü sorumluluğundadır. Rehberde yer alan sokak/cadde sorumluluk listesine göre ilgili Belediyeye talebinizi iletebilirsiniz. Özel mülkiyette yer alan ağaçların budanması, ilgili mülk sahibine aittir.

Park ve yeşil alanların bakım, temizlik, bank, oyun grupları, aydınlatma vb. sorunlarını nereye bildirmeliyim?

Park veya yeşil alan, İlçe Belediyesi ya da Büyükşehir’in sorumluluk alanına göre ilgili Belediyeye bildirilmelidir. İlçe İlçesinde Büyükşehir Belediyesi’nin sorumluluk alanında olan park ve yeşil alanlar; sahil kesimindeki tüm yeşil alanlar, ana bulvar ve caddeler üzerindeki yeşil alanlar ve ekli listedeki parklardır. Büyükşehir Belediyesinin sorumluluğundaki park ve yeşil alanların listesini rehberin ekinde bulabilirsiniz.
 

KÜLTÜR VE SANAT

Büyükşehir belediyesine ait kültürel aktiviteleri hangi sitelerden takip edebilirim?

Kurumumuza ait kültürel etkinliklerin tümüne http://kultursanat.izmir.bel.tr/ 

Ahmed Adnan Saygun Sanat Merkezinde düzenlenen etkinliklere https://www.aassm.org.tr

İzmir Büyükşehir Belediyesi Ahmet Piriştina Kent Arşivi ve Müzesine ait etkinliklere www.apikam.org.tr

Kent genelindeki kamu ve özel kurumların tüm kültürel etkinliklere ise
İzmir Kent portalı  www.izmir.com.tr adreslerinden erişebilirsiniz.

 

İlçe Belediyesinin kültürel etkinliklerini ve kurslarını nasıl öğrenebilirim?

Belediyelerin web sayfasından takip edebilir, Kültür Merkezleri ve Hizmet binalarının girişlerinden Kültür Sanat Bülteni broşürlerini alabilirsiniz.

SAĞLIK VE SPOR

Spor okulları hakkında nasıl bilgi alabilirim?

İzmir Büyükşehir Belediyesi Spor Okulları yüzmeden futbola, basketboldan tekvandoya 21 ayrı branşta, 11 merkezde sporcu yetiştiriyor.
İzmir Büyükşehir Belediyesi spor okullarına ve spor merkezlerine ilişkin ayrıntılı bilgi için:
www.ibsbspor.org
Adres: Celal Atik Spor Salonu Kültürpark Fuar Alanı – İZMİR
Tel: 445 67 54
E-posta: bilgi@izmirbsbspor.org

Eşrefpaşa Hastanesi hakkında bilgi istiyorum.

İzmir Büyükşehir Belediyesi Eşrefpaşa Hastanesi, toplumun her kesimine kaliteli sağlık hizmeti sunan, ileri teknoloji ile donatılmış tam teşekküllü bir sağlık kuruluşudur.

Adres : Gaziler Cad. No: 315 Yenişehir - İZMİR
Telefon : 0 232 293 80 00

SOSYAL PROJELER

Engelli vatandaşların çeşitli konularda danışabileceği bir birimiz buluyor mu?

Belediyemizin Sosyal Projeler Dairesi Başkanlığı'na bağlı olarak çalışmalarını sürdüren Engelli Hizmetleri Şube Müdürlüğü’ne  bağlı dört Hizmet Merkezi bulunmaktadır. 

Buca Hizmet Merkezi
Buca’da Sosyal Yaşam Kampusu içinde yer alır. Engellilere yönelik; okul öncesi ve okul dönemi eğitimleri, kişisel gelişim, sosyal rehberlik, spor aktiviteleri, el sanatları, resim, drama eğitimleri verilmektedir. Engelli yakınlarına yönelik; Aile Eğitim Programı, Kadın Sağlığı Eğitimi Projesi (KSEP), Kadının İnsan Hakları Eğitimi Projesi (KİHEP) uygulamalarının yanı sıra pilates, step-aerobik çalışmaları yürütülmektedir. Engelli çocuklar eğitim alırken aileleri de hem bilinçlenmekte hem de rahatlatıcı aktivitelere katılmaktadır. Engellilere yönelik psikolojik rehberlik ve danışmanlık ile sosyal danışmanlık hizmetleri burada verilmektedir.
Adres: 1263 Sokak No:1 Aydoğdu Mahallesi Evka 1 Buca
Tel: 293 98 23 -  293 98 24   Faks:293 3761
e posta: engelli@izmir.bel.tr

Konak Hizmet Merkezi
Konak Çok Katlı Otopark’ın altında yer almaktadır. Resim, drama, masa tenisi, boccia, okuma-yazma, yaratıcı drama vb. kursları verilmektedir. Konak İl Halk Kütüphanesi ile işbirliği halinde Görme Engelliler Eğitim Destek Projesi yürütülmektedir. Gönüllü bireyler, görme engelli bireyler ile birlikte gönüllü okuma etkinlikleri yapmaktadır.
Tel: 0 232  293 32 96

İnciraltı Hizmet Merkezi
İnciraltı Kent Ormanı içindedir.  Okuma-yazma eğitimi, modern dans, latin dansları, klasik dans, beden eğitimi, el sanatları, masa tenisi, halk oyunları, step-aerobik, bağlama ve müzik kursları düzenlenmektedir. Burada yaklaşık 100 m² büyüklüğünde hazırlanan Hobi Bahçesi ile engellilerin, toprakla buluşması sağlanmış, bahçede yetişen ürünlerin büyüdüğünü görmesi ve toplaması yoluyla engelli rehabilitasyonuna katkıda bulunulması hedeflenmiştir. 
Tel: 0 232  293 98 36

Belediyenizin meslek edindirme ve hobi kursları bulunuyor mu?

Belediyemiz bünyesinde "İzmir Büyükşehir Belediyesi Meslek Edindirme Kursları" birimi başta meslek kursları olmak üzere, çeşitli konularda ücretsiz kurslar düzenlemektedir. Meslek Edindirme Kursları hakkında detaylı bilgiye http://www.ibbmeslekfabrikasi.com internet adresinden veya  0.232 293 17 14 numaralı telefondan erişebilirsiniz.

Sosyal yardımlar ve sosyal hizmetleri hakkında bilgi istiyorum.

Büyükşehir Belediyesi Sosyal Hizmetler Daire Başkanlığı'na aşağıdaki konularda başvurabilirsiniz.
İhtiyacı olanlara para, erzak, yakacak yardımları, okul ve öğrencilere yönelik yardımlar, ev eşyası ve kıyafet yardımı yapılabilmektedir. Ayrıca evde bakım hizmeti, sıcak yemek dağıtımı, engelli bireylere yardımlar, süt kuzusu projesi kapsamında süt dağıtımı yapılmaktadır.
Yardım başvurularınızı Büyükşehir Sosyal Hizmetler Dairesi ve ilgili ilçe belediyesi Sosyal Yardım İşleri Müdürlüklerine yapmanız gerekmektedir.
Adres: Celal Atik Spor Kompleksi No:9/3 Kültürpark Fuar Alanı / İzmir Telefon: 293 45 97 – 98

Sosyal Yardımlar
Para yardımı, Erzak Yardımı, Yakacak Yardımı, Okul ve öğrencilere yönelik yardımlar..
Adres : Laleli Mah. Menderes Cad. No: 420 ( Eski Zübeyde Hanım Huzurevi 2 No'lu Bina) Gürçeşme - Buca / İZMİR

Sosyal Hizmetler
Evde bakım hizmeti, Sıcak yemek dağıtımı, Engelli yardımları, Süt Kuzusu Projesi
Adres : ( Eski Zübeyde Hanım Huzurevi ) Gürçeşme - Buca / İZMİR

Kadın Danışma Merkezi’nden hizmet alabilir miyim?

Şiddet gören, maddi gücüne el konan, istemediği halde ilişkiye zorlanan, aşağılanan ya da ayrımcılığa uğrayan kadınlar Belediyemiz Kadın Danışma Merkezine başvurabilir.
Tüm kadınlar Kadın Danışma Merkezi'nden ücretsiz psikolojik hukuki ve sosyal danışmanlık hizmeti alabilir, dilerse çocukları ile birlikte Kadın Sığınma Evi'ne konuk olabilir.

Adres: Sosyal Projeler Dairesi Başkanlığı Kadın Çalışmaları Şube Müdürlüğü Kültürpark Fuar Alanı
E-Posta : kadindanisma@izmir.bel.tr
Web : kadindanisma.izmir.bel.tr

Sokakta kalan kimsesiz birini görürsem ne yapmalıyım?

Örnekköy’deki Geçici Erkek Konukevi, yılın 12 ayı çeşitli kaynaklardan gelen bildirimler doğrultusunda  sokakta yaşayan 18 - 60 yaş arası erkek vatandaşlara barınma olanağı tanıyor.
Barınma olanağı tanınan vatandaşların öncelikle sağlık kontrolleri yapılıyor, yemek ve barınma ihtiyaçları karşılanıyor,  tedavi gerektiren durumlarda Eşrefpaşa Hastanesi’nde tedavi ediliyor.  Merkezde 3 ay olan barınma süresi ihtiyaç durumunda 6 aya kadar da uzayabiliyor. Merkezden bu süreden yararlananlar dışında, günübirlik yararlanma olanağı da bulunuyor.

Güçsüzler Evi'nde kalan vatandaşlardan yaşı uygun olanlar Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı İzmir İl Müdürlüğü ile yapılan ortak çalışmalar ile huzurevi ya da bakım merkezlerine yerleştiriliyor, çalışabilecek durumlarda olanlar ise Türkiye İş Kurumu İŞKUR'a yönlendirilerek iş bulmaları sağlanıyor.

Adres: 7449 Sok. No:16 Zübeyde Hanım Mah. Örnekköy - Karşıyaka / İzmir Tel : 0 232 361 71 51

Çölyak ve fenilketonüri hastaları için glütensiz ekmek nereden temin edebilirim?

Dar gelirli ailelere destek olmak amacı ile kurulan 'Kent Ekmek Fabrikası' her gün onbinlerce ailenin sofrasına ucuz, katkısız ve hijyenik ekmek götürüyor.

Kent Ekmek, çölyak ve fenilketonüri hastaları için glutensiz ekmek te üretiyor.
İzmir'in ekmekleri Tekirdağ'dan Van'a Türkiye'nin 70 şehrindeki 729 noktaya ulaştırılıyor.
Size en yakın Kent Ekmek satış noktasının yerini öğrenmek için:

Web : www.grandplaza.com.tr
Tel : 0 232 293 48 00

BELEDİYE MECLİSİ VE YAZI İŞLERİ

Belediyeye iş başvurusunu hangi birime yapabilirim?

Web sitemiz www.izmir.bel.tr adresindeki CV Bankası bölümünden tüm detaylara erişebilirsiniz.

İzmir büyükşehir belediye meclisi ne zaman nerede toplanır?

İzmir Büyükşehir Belediye Meclisi, 5216 sayılı Kanununun 13. maddesi gereği, her ayın ikinci haftası önceden Meclis tarafından belirlenen günde ve saatte (halihazırda her ayın ikinci pazartesi günü, saat 18:00’da) mutat toplantı yeri olan İzmir Büyükşehir Belediyesi Meclis Toplantı Salonunda toplanmaktadır.
Ayrıca web sitemiz www.izmir.bel.tr adresi ve sosyal medya hesaplarımız aracılığıyla canlı yayın yapılmaktadır.

İzmir büyükşehir belediyesi meclis toplantılarına isteyen herkes katılabilir mi?

Belediye Meclisi Toplantıları halka açık olup; görüş bildirme ve oy kullanma hakkı bulunmaksızın, isteyen herkes Meclis Toplantılarına katılabilir.

İzmir büyükşehir belediyesi ihtisas komisyonları toplantılarına isteyen herkes katılabilir mi?

İhtisas Komisyonları Toplantıları aleni değildir. Ancak, gündemdeki konularla ilgili olmak üzere; kurum temsilcileri, kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşları,  üniversitelerin ilgili bölümlerinin, sendikalar (oda üst kuruluşu bulunan yerlerde üst kuruluşun, sendika konfederasyonunun bulunduğu yerde konfederasyonun) ve uzmanlaşmış sivil  toplum örgütlerinin temsilcileri ile davet edilen uzman kişiler, oy hakkı olmaksızın İhtisas Komisyonu toplantılarına katılabilir ve görüş bildirebilir.

İzmir büyükşehir belediye meclisinin kararları ve ihtisas komisyonu raporları isteyenlerce temin edilebilir mi?

Kararların tam metinleri ile İhtisas Komisyonları Raporları istekte bulunanlarca, 5255 sayılı Kanunla değişik 2464 sayılı Belediye Gelirleri Kanununun 84. maddesi çerçevesinde, Karar Suret Harcı karşılığında Meclis Şube Müdürlüğümüzden elden temin edilebilmektedir.

TARIM VE HAYVANCILIK DESTEKLERİ

İzmir Büyükşehir Belediyesinin küçükbaş hayvan desteklerinden nasıl faydalanabilirim?

Bu desteklerden faydalanmak isteyen üreticilerde aranacak kriterler aşağıdaki gibidir;
-Üreticilerin verilecek eğitimlere eksiksiz katılması
-Ziraat odasına üye olması
-Küçükbaş hayvanda 50, büyükbaş hayvanda 10 adetten fazla hayvanı olmaması
-25 dekardan fazla arazisi olmaması
-Barınak veya ağıla sahip olması veya bunları yapabilecek yerinin olması
-Yeterli iş gücüne sahip olması (18-65 yaş arası)
-İzmir Büyükşehir Belediyesi ile 2 yıllık işbirliği yapmayı kabul etmesi
-Hayvancılık yapmaya niyetli ve istekli olması
-Hayvancılık yapacağı köyde/mahallede sürekli yaşıyor olması
-Herhangi bir sosyal güvenlik kurumundan maaş almaması

İzmir Büyükşehir Belediyesinin arıcılık desteklerinden nasıl faydalanabilirim?

Arıcılık konusunda desteklenecek üreticilerde aranacak kriterler aşağıdaki gibidir;
 -Üreticilerin verilecek eğitimlere eksiksiz katılması
-Yeterli işgücüne sahip olması (18-65 yaş arası) 
-İzmir Büyükşehir Belediyesi ile 2 yıllık işbirliği yapmayı kabul etmiş olması
-Arıcılık yapacağı köyde/mahallede tam zamanlı ikamet ediyor olması

İzmir Büyükşehir Belediyesinin arıcılık destekleri ile kaç adet kovan alabilirim?

Kriterlerimize tam uyum gösteren üreticilerimize, 
-0-10 kovan arasında arıya sahip olan üreticilere 4 arılı, 2 arısız ve arı malzemeleri,
-10-25 kovan arasında arıya sahip olan üreticilere 2 kovan, 
-halen arıcılık yapan 0-25 arasında kovanı olanlara 1 ana arı,
-26-50 arasında kovanı olanlara da 2 ana arı verilmektedir. 

İzmir Büyükşehir Belediyesinin fidan desteklerinden nasıl faydalanabilirim?

Meyve Fidanı Desteklemelerinden faydalanmak isteyen üreticilerde aranacak kriterler aşağıdaki gibidir;
1) Talep yapan üreticiye ait;
   a) İlçe Ziraat Odalarına kaydının veya Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı Çiftçi Kayıt Sisteminde Kaydının bulunması veya fidanların dikiminin yapılacağı arazinin (tapu bilgileri) kendisine ait olduğunu belgelemelidir.
   b) Türkiye Cumhuriyeti kimlik fotokopisi  (Arka ve ön yüzü olacak şekilde) 
2) Üreticiler taleplerini arazisinin bulunduğu muhtarlıklara İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından hazırlanan formları doldurarak yapmalıdır. 
3) Muhtarlıklara verilen formların eksiksiz olarak doldurulması ve formlarla beraber istenen belgelerin eksiksiz olarak formlarda belirtilen zamanda verilmesi gerekmektedir. 

İzmir Büyükşehir Belediyesinin süt soğutma tankı desteklerinden nasıl faydalanabilirim?

İzmir Büyükşehir Belediyesi Tarımsal Hizmetler Dairesi Başkanlığı olarak verilen süt soğutma tankı destekleri sütteki kaliteyi ve verimliliği arttırmak amacıyla tarımsal kalkınma kooperatiflerine verilmektedir. 

Tarımsal Kalkınma Kooperatifi olarak verilen desteklerden nasıl faydalanabilirim?

Eğer bir Kooperatif iseniz, Tarımsal Hizmetler Dairesi Başkanlığına bir dilekçe ile talebinizi belirtmeniz durumunda talebiniz değerlendirilecek ve gerektiği koşullarda yerinde tespit için ekibimiz gelerek incelemelerde bulunacaktır. 

İzmir Büyükşehir Belediyesinin küçükbaş hayvan desteklerinden kaç adet küçükbaş hayvan alabilirim?

Kriterlere tam uyum sağlayan üreticilere;
-0-10 arasında küçükbaş hayvanı olanlara 3 koyun/keçi, 1 koç/teke
-10-25 arasında küçükbaş hayvanı olanlara  1 koç/teke
-26-50 arasında küçükbaş hayvanı olanlara  2 koç/teke
olarak destek verilmektedir. 

SOSYAL YARDIMLAR VE HİZMETLER

NAKDİ YARDIMLARDAN NASIL FAYDALANABİLİRİM?

İzmir Büyükşehir Belediyesi Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanlığına bağlı Sosyal Yardımlar Şube Müdürlüğü projeleri kapsamında İzmir il sınırları içinde yaşayan yoksul, ihtiyaç sahibi, yardıma muhtaç, engelli vatandaşlarımıza Ramazan ve Kurban Bayramlarında yapılan nakdi yardımlardan faydalanabilmek için aşağıda yazılı evrakları Müdürlüğümüze ulaştırmaları veya https://www.bizizmir.com web adresinden müracaat etmeleri halinde uzman ekiplerimizce taraflarına yapılacak olan sosyal inceleme tespit işlemleri raporunun uygun görülmesi halinde nakdi yardımlarımızdan faydalanabilmektedirler,
Eksik Evrak:
- Dilekçe
- Kimlik Fotokopisi

GIDA YARDIMLARINDAN NASIL FAYDALANABİLİRİM?

İzmir Büyükşehir Belediyesi Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanlığına bağlı Sosyal Yardımlar Şube Müdürlüğü projeleri kapsamında İzmir il sınırları içinde yaşayan yoksul, ihtiyaç sahibi, yardıma muhtaç, engelli vatandaşlarımıza yapılan gıda paketi yardımlarımızdan faydalanabilmek için aşağıda yazılı evrakları Müdürlüğümüze ulaştırmaları veya https://www.bizizmir.com web adresinden müracaat etmeleri halinde uzman ekiplerimizce taraflarına yapılacak olan sosyal inceleme tespit işlemleri raporunun uygun görülmesi halinde gıda paketi yardımlarımızdan faydalanabilmektedirler,
Eksik Evrak:
- Dilekçe
- Kimlik Fotokopisi

EŞYA YARDIMLARINDAN NASIL FAYDALANABİLİRİM?

İzmir Büyükşehir Belediyesi Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanlığına bağlı Sosyal Yardımlar Şube Müdürlüğü projeleri kapsamında İzmir il sınırları içinde yaşayan yoksul, ihtiyaç sahibi, yardıma muhtaç, engelli vatandaşlarımıza eşya yardımlarımızdan faydalanabilmek için aşağıda yazılı evrakları Müdürlüğümüze ulaştırmaları veya https://www.bizizmir.com web adresinden müracaat etmeleri halinde uzman ekiplerimizce taraflarına yapılacak olan sosyal inceleme tespit işlemleri raporunun uygun görülmesi halinde eşya yardımlarımızdan faydalanabilmektedirler,
Eksik Evrak:
- Dilekçe
- Kimlik Fotokopisi

YAKACAK YARDIMINDAN NASIL FAYDALANABİLİRİM?

İzmir Büyükşehir Belediyesi Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanlığına bağlı Sosyal Yardımlar Şube Müdürlüğü projeleri kapsamında İzmir il sınırları içinde yaşayan yoksul, ihtiyaç sahibi, yardıma muhtaç, engelli vatandaşlarımıza yakacak yardımlarımızdan faydalanabilmek için aşağıda yazılı evrakları Müdürlüğümüze ulaştırmaları veya https://www.bizizmir.com web adresinden müracaat etmeleri halinde uzman ekiplerimizce taraflarına yapılacak olan sosyal inceleme tespit işlemleri raporunun uygun görülmesi halinde yakacak yardımlarımızdan faydalanabilmektedirler,
Eksik Evrak:

  • Dilekçe
  • Kimlik Fotokopisi

GİYİM YARDIMLARINDAN NASIL FAYDALANABİLİRİM?

İzmir Büyükşehir Belediyesi Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanlığına bağlı Sosyal Yardımlar Şube Müdürlüğü projeleri kapsamında İzmir il sınırları içinde yaşayan yoksul, ihtiyaç sahibi, yardıma muhtaç, engelli vatandaşlarımıza giyim yardımlarımızdan faydalanabilmek için aşağıda yazılı evrakları Müdürlüğümüze ulaştırmaları veya https://www.bizizmir.com web adresinden müracaat etmeleri halinde uzman ekiplerimizce taraflarına yapılacak olan sosyal inceleme tespit işlemleri raporunun uygun görülmesi halinde giyim yardımlarımızdan faydalanabilmektedirler,
Eksik Evrak:
- Dilekçe
- Kimlik Fotokopisi

HİJYEN PAKETİ YARDIMLARINDAN NASIL FAYDALANABİLİRİM?

İzmir Büyükşehir Belediyesi Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanlığına bağlı Sosyal Yardımlar Şube Müdürlüğü projeleri kapsamında İzmir il sınırları içinde yaşayan yoksul, ihtiyaç sahibi, yardıma muhtaç, engelli vatandaşlarımıza hijyen yardımlarımızdan faydalanabilmek için aşağıda yazılı evrakları Müdürlüğümüze ulaştırmaları veya https://www.bizizmir.com web adresinden müracaat etmeleri halinde uzman ekiplerimizce taraflarına yapılacak olan sosyal inceleme tespit işlemleri raporunun uygun görülmesi halinde hijyen yardımlarımızdan faydalanabilmektedirler,
Eksik Evrak:
- Dilekçe
- Kimlik Fotokopisi

BEBEK BEZİ YARDIMLARINDAN NASIL FAYDALANABİLİRİM?

İzmir Büyükşehir Belediyesi Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanlığına bağlı Sosyal Yardımlar Şube Müdürlüğü projeleri kapsamında İzmir il sınırları içinde yaşayan yoksul, ihtiyaç sahibi, yardıma muhtaç, engelli vatandaşlarımızın yeni doğan çocuklarına yapılacak olan bebek bezi yardımlarımızdan faydalanabilmek için aşağıda yazılı evrakları Müdürlüğümüze ulaştırmaları veya https://www.bizizmir.com web adresinden müracaat etmeleri halinde uzman ekiplerimizce taraflarına yapılacak olan sosyal inceleme tespit işlemleri raporunun uygun görülmesi halinde bebek bezi yardımlarımızdan faydalanabilmektedirler,
Eksik Evrak:

  • Dilekçe
  • Kimlik Fotokopisi

BEBEK MAMASI YARDIMINDAN NASIL FAYDALANABİLİRİM?

İzmir Büyükşehir Belediyesi Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanlığına bağlı Sosyal Yardımlar Şube Müdürlüğü projeleri kapsamında İzmir il sınırları içinde yaşayan yoksul, ihtiyaç sahibi, yardıma muhtaç, engelli vatandaşlarımızın yeni doğan çocuklarına yapılacak olan bebek maması yardımlarımızdan faydalanabilmek için aşağıda yazılı evrakları Müdürlüğümüze ulaştırmaları veya https://www.bizizmir.com web adresinden müracaat etmeleri halinde uzman ekiplerimizce taraflarına yapılacak olan sosyal inceleme tespit işlemleri raporunun uygun görülmesi halinde maması yardımlarımızdan faydalanabilmektedirler,
Eksik Evrak:

  • Dilekçe
  • Kimlik Fotokopisi

BİZİZMİR DAYANIŞMA NOKTALARINDAN NASIL FAYDALANABİLİRİM?

Hemşehrilerimiz, aşağıda listenen Dayanışma Noktalarımız'dan herhangi birine bizzat giderek, tüm taleplerini dile getirebilir, kendilerine sağlanan imkanlardan yararlanabilirler.

ÜNİVERSİTELİ ÖĞRENCİLERE EV TAŞIMA DESTEĞİNDEN NASIL FAYDALANABİLİRİM?

İzmir Büyükşehir Belediyesi Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanlığına bağlı Sosyal Yardımlar Şube Müdürlüğü projeleri kapsamında üniversiteli öğrencilerimizin ev taşıma desteğinden faydalanabilmeleri Hemşehri İletişim Merkezi numarası olan 444 40 35 numaralı telefonu arayarak talepte bulunabilmektedirler.

ÇOCUK İZMİRİM KART HİZMETİNDEN NASIL FAYDALANABİLİRİM?

İzmir Büyükşehir Belediyesi Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanlığına bağlı Sosyal Yardımlar Şube Müdürlüğü projeleri kapsamında İzmir il sınırları içinde yaşayan yoksul, ihtiyaç sahibi, yardıma muhtaç, engelli vatandaşlarımızın 1 – 4 yaş arasında çocuğu olan vatandaşlarımız çocuk İzmirim kart hizmetinden faydalanabilmek için aşağıda yazılı evrakları Müdürlüğümüze ulaştırmaları veya https://www.bizizmir.com web adresinden müracaat etmeleri halinde uzman ekiplerimizce taraflarına yapılacak olan sosyal inceleme tespit işlemleri raporunun uygun görülmesi halinde bebek bezi yardımlarımızdan faydalanabilmektedirler,

ÜNİVERSİTEDE ÇOCUĞU OKUYAN AİLELERE EKONOMİK DESTEKTEN NASIL FAYDALANABİLİRİM?

İzmir Büyükşehir Belediyesi Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanlığına bağlı Sosyal Yardımlar Şube Müdürlüğü projeleri kapsamında Üniversitede ön lisans/ lisans düzeyinde öğrenim gören öğrenci ailelerine yapılan nakdi destek yardımlarımızdan faydalanabilmek için aşağıda yazılı evrakları Müdürlüğümüze ulaştırmaları veya https://www.bizizmir.com web adresinden müracaat etmeleri halinde gerekli inceleme yapılarak uygun görülmesi halinde öğrenci ailelerimize nakdi destek yardımlarımızdan faydalanabilmektedirler.

ÜNİVERSİTELİ ÖĞRENCİLERE ULAŞIM BİLETİ DESTEĞİ HİZMETİNDEN NASIL FAYDALANABİLİRİM?

Hâli hazırda, Üniversite Eğitim Destek yardımlarımızdan yararlanmakta olup, öğrencisi şehir dışında ön lisans/lisans öğrenimi gören ailelerimiz için ulaşım bileti desteği sağlanmaktadır.
Üniversite Eğitim Destek yardımlarımızdan yararlanmayan ancak şehir dışında ön lisans/lisans öğrenimi gören öğrencilerimiz ise https://www.bizizmir.com adresinde yer alan Askıda Bilet uygulamamız kapsamında başvuruda bulunarak, yardımsever vatandaşlarımızın destekleriyle bilet yardımlarından yararlanabilmektedirler

ENGELLİ MEDİKAL MALZEME YARDIMLARINDAN NASIL FAYDALANABİLİRİM?

Hangi medikal malzemeler veriliyor?
Hasta yatağı, havalı yatak, manuel tekerlekli sandalye, akülü tekerlekli sandalye, pediatrik tekerlekli sandalye; jel akü, görme engelli bastonu, hasta bezi gibi medikal malzeme yardımları yapılmaktadır.
 
Nasıl başvuru yapabilirim?
Başvuru için gerekli belgeleri Müdürlüğümüze, Konak Katlı Otopark altındaki danışma bürosuna, Yerel Hizmet Birimlerine ya da HİM üzerinden online olarak gönderebilirsiniz.
 
Başvuru için gereken belgeler nelerdir?
Başvuru için gerekli belgeleri https://www.izmir.bel.tr/tr/medikal-malzeme-destegi/903/4080 sayfasından görebilirsiniz.
 
MEDİKAL MALZEMELER BAŞVURU İÇİN GEREKLİ BELGELER
AKÜLÜ TEKERLEKLİ SANDALYE
 
- Dilekçe
- Kimlik fotokopisi
- Engelli sağlık kurulu raporu (Akülü tekerlekli sandalye kullanabilir ibaresi içermeli ya da devlet hastanesinden ayrı bir akülü sandalye kullanabilir raporu)
- Hanede Yaşayanlardan;
    * Çalışıyorsa Maaş Bordrosu
    * Çalışmıyorsa Sağlık Provizyon Belgesi (SGK'dan)
    * Emekli İse Maaş Tutarını İçeren Belge (SGK'dan)
GÖRME ENGELLİ BASTONU
 - Dilekçe
 - Kimlik fotokopisi
 - Engelli kimlik kartı
HASTA YATAĞI
 - Dilekçe
 - Kimlik fotokopisi
 - Engelli sağlık kurulu raporu (Ağır ve Sürekli İbareleri Olmalı)
 - Hanede Yaşayanlardan;
    * Çalışıyorsa Maaş Bordrosu
    * Çalışmıyorsa Sağlık Provizyon Belgesi (SGK'dan)
    * Emekli İse Maaş Tutarını İçeren Belge (SGK'dan)
HAVALI YATAK
 - Dilekçe
 - Kimlik fotokopisi
 - Engelli sağlık kurulu raporu
 - Hanede Yaşayanlardan;
    * Çalışıyorsa Maaş Bordrosu
    * Çalışmıyorsa Sağlık Provizyon Belgesi (SGK'dan)
    * Emekli İse Maaş Tutarını İçeren Belge (SGK'dan)
JEL AKÜ
 - Dilekçe
 - Kimlik fotokopisi
 - Engelli sağlık kurulu raporu (Akülü tekerlekli sandalye kullanabilir ibaresi içermeli ya da devlet hastanesinden ayrı bir akülü sandalye kullanabilir raporu; bunlar yok ise dilekçede bu durum belirtilebilir)
 - Hanede Yaşayanlardan;
    * Çalışıyorsa Maaş Bordrosu
    * Çalışmıyorsa Sağlık Provizyon Belgesi (SGK'dan)
    * Emekli İse Maaş Tutarını İçeren Belge (SGK'dan)
MANUEL TEKERLEKLİ SANDALYE
 - Dilekçe
 - Kimlik fotokopisi
 - Engelli sağlık kurulu raporu
 - Hanede Yaşayanlardan;
    * Çalışıyorsa Maaş Bordrosu
    * Çalışmıyorsa Sağlık Provizyon Belgesi (SGK'dan)
    * Emekli İse Maaş Tutarını İçeren Belge (SGK'dan)
PEDİADRİK TEKERLEKLİ SANDALYE
 - Dilekçe
 - Kimlik fotokopisi
 - Engelli sağlık kurulu raporu
 - Hanede Yaşayanlardan;
    * Çalışıyorsa Maaş Bordrosu
    * Çalışmıyorsa Sağlık Provizyon Belgesi (SGK'dan)
    * Emekli İse Maaş Tutarını İçeren Belge (SGK'dan)
HASTA BEZİ
 - Dilekçe
 - Kimlik fotokopisi
 - Bez kullanım raporu
 - Sağlık Provizyon Belgesi (SGK'dan)
 
Medikal malzeme yardımlarından kimler yararlanır?
Sosyal yardım niteliğinde gerçekleştirilen hizmetlerde, ihtiyaç sahiplerine yönelik destek verilebilmektedir. İhtiyaç duyulan malzemeyi kendi imkânlarıyla tedarik edemeyen yurttaşlarımız bu desteklerimizden yararlanmaktadır. Bunun için de başvuru sonrası sosyal inceleme ile bir değerlendirme yapılmaktadır.
 
Başkası adına başvuru yapılabilir mi?
Engelli medikal malzeme desteklerinde bireysel başvuru ya da bir yakınının başvurusu kabul edilmektedir.
 
Aynı malzeme için kaç kez yardım alınabilir?
Hasta yatağı ve havalı yatak ihtiyaç sahibine bir kere için verilmektedir.
Manuel ve pediatrik tekerlekli sandalye için 3 yılda bir, akülü tekerlekli sandalye için 5 yılda bir, görme engelli bastonu için 6 ayda bir, jel akü için 2 yılda bir başvuru yapılabilir.
 
Hasta bezi yardımından kimler faydalanabilir?
Hasta bezi yardımı sağlık güvencesi olmayan vatandaşlara yönelik bir yardımdır. Bağkur, emekli sandığı ya da SSK üzerinden sağlık hak sahibi kişiler bu yardımdan faydalanamazlar.
 
Hasta bezi yardım periyodu ve miktarı nedir?
Bez kullanım raporu süresi içinde aylık iki paket hasta bezi desteği sağlanmaktadır.
Bez raporumun süresi doldu, ne yapmalıyım?
Bez raporunu güncelleyip, hastanın sağlık güvencesinin olmadığına dair güncel belge ile başvuru güncelleme yapılmalıdır.
 

ÇÖLYAK VE FENİLKETÖNÜRİ YARDIMLARINDAN NASIL FAYDALANABİLİRİM ?

Nasıl başvuru yapabilirim?
Başvuru için gerekli belgeleri Müdürlüğümüze, Konak Katlı Otopark altındaki danışma bürosuna, uzak ilçelerdeki Yerel Hizmet Binalarına ya da HİM üzerinden online olarak gönderebilirsiniz.
 
Başvuru için gereken belgeler nelerdir?
ÇÖLYAK YA DA FENİLKETONÜRİ BAŞVURUSU İÇİN GEREKEN BELGELER
 - Dilekçe
 - Kimlik fotokopisi(18 yaş altı çocuklar için ebeveynlerinden birinin kimlik fotokopisi ile)
Devlet hastanesinden hastalığa dair rapor
 
Kimler yararlanır?
Çölyak ya da fenilketönüri hastalığı tanısı almış tüm vatandaşlar bu yardımdan faydalanabilir.
 
Rapor süresi dolunca güncellemem gerekir mi?
Evet, rapor süresi dolan hastaların, raporlarını güncelleyip müdürlüğümüze ulaştırması gerekmektedir.
 
Çölyak ya da fenilketönüri hastalarına yardım periyodu ve miktarı nedir?
Bu hizmetimiz kapsamında yılda 3 kez gıda kolisi yardımı yapılmaktadır. Dağıtım periyodu ve koli içeriği yıllara göre değişiklik gösterebilir.

SÜT KUZUSU PROJESİNDEN NASIL FAYDALANABİLİRİM ?

*En son ne zaman süt aldığımı nereden öğrenebilirim?

-Web sitemizde yer alan ''SÜTÜM NEREDE'' menüsünden çocuğunuzun T.C. Kimlik numarası ile sorgulama yapabilir, son 3 dağıtım dönemine ait sonuçları görüntüleyebilirsiniz.

 

*Alamadığımız dönemlere ait süt haklarımız ne oluyor?

-Süt Kuzusu Projemiz kapsamında satın alma işlemleri, teslim edilen sütlerin litreleri üzerinden yapılmaktadır.Teslimat yapılamadığı durumlardaki süt haklarınıza ait satın alma işlemleri gerçekleştirilmemektedir.

 

*Evde bulunmadığımızda bırakılan not ile Müdürlüğe gelerek sütleri alabilir miyiz?

-Evde bulunmadığınız durumlarda bırakılan not kağıtları, hanenize sütlerinizin teslimi için gelindiğini gösteren bilgi paylaşımıdır. Aynı ay içerisinde yapılan dağıtım periyodumuzda ikinci hane ziyaretleri gerçekleştirilerek sütlerin teslim edilmesi sağlanacaktır.

 

*Süt Kuzusu Projesine başvurmak için ne yapmalıyız?

- Başvuru dilekçesi ile Sosyal Hizmetler Şube Müdürlüğüne başvuru yapabilirsiniz.

 

*Hangi ilçelere süt dağıtımı yapılıyor?

-Süt Kuzusu Projemiz kapsamında Balçova, Bayraklı, Bornova, Buca, Çiğli, Gaziemir, Güzelbahçe, Karşıyaka, Karabağlar, Konak, Narlıdere ilçelerinin tamamına ve Beydağ, Kiraz, Ödemiş, Bayındır, Torbalı, Menderes, Selçuk, Urla, Seferihisar, Karaburun, Güzelbahçe, Çeşme, Menemen, Aliağa, Foça, Bergama, Dikili, Kınık, Kemalpaşa ilçelerinin merkez mahalleri olmak üzere toplamda 609 merkez mahallede dağıtım yapılmaktadır.

 

*Sütü nasıl muhafaza edebiliriz?

-Ambalaj açılmamak şartıyla normal oda sıcaklığında son tüketim tarihine kadar tazeliğini korur.Açıldıktan sonra buzdolabında muhafaza edilmeli ve 2 gün içinde tüketilmelidir.

 

*UHT süt nedir?

-UHT (Uzun ömürlü) süt, çiğ sütün 135-150 derecede 2-4 saniye tutulması ve tekrar soğutulması ile, sütün bozulmasına neden olan ve hastalık yapan etkenlerin tümünün ortadan kaldırıldığı bir içme sütü çeşididir.Aseptik koşullarda dolumu yapılan UHT süt, 6 katmanlı özel ambalajlarla piyasaya arz edilir.Uzun ömürlü sütler hiçbir katkı maddesi içermez.

 

*Adres değişikliğinde ne yapmamız gerekir?

-Nüfus Müdürlüğünden adres değişimi yapıldıktan sonra, Müdürlüğümüzü arayarak bilgi vermeniz halinde sütleriniz yeni adresinize gelecektir.

 

*Teslim alacağım sütleri başka bir adrese yönlendirilmesi için ne yapmam gerekiyor?

-Dilekçe ile Müdürlüğümüze, Milli Kütüphane cad. No:41/A Z47 Katlı Otopark Altı - KONAK adresinde bulunan danışma birimimize ayrıca Bizİzmir Dayanışma Noktalarımıza başvuru yaparak süt yardımlarınızın farklı bir adrese teslim edilmesini sağlayabilirsiniz.

YEMEK DAĞITIM HİZMETİNDEN NASIL FAYDALANABİLİRİM?

Kabul Şartları

1 - Bizİzmir Dayanışma noktalarında, yardıma muhtaç kişilere sıcak yemek dağıtımı
2 - Yardıma muhtaç ve dezavantajlı kişilere (yaşlı, hasta, engelli vs.) yönelik sıcak yemek dağıtımı
3 - Üniversite öğrencilerine 4 ayrı noktada sıcak yemek dağıtımı
4 - Vakıf, Özel Eğitim Okulları ve Derneklere yönelik sıcak yemek dağıtımı
Başvuru Evrakları

1 - Dağıtım noktalarından yemek alacak vatandaşların kimlik kartlarıyla birlikte Aşevleri Şube Müdürlüğü'ne kayıt yaptırmaları gerekmektedir.
2 - Yardıma muhtaç ve dezavantajlı kişilerin (yaşlı, hasta, engelli vs.) kimlik kartlarıyla birlikte Aşevleri Şube Müdürlüğü'ne kayıt yaptırmaları gerekmektedir.
3 - Üniversite öğrencilerine yemek dağıtım hizmetinde herhangi bir koşul aranmamaktadır.
4 - Vakıf, Özel Eğitim Okulları ve Dernekler için dilekçe, kuruluş belgesi, faaliyet raporu ve üye listesi gerekmektedir. Ayrıca özel eğitim merkezleri ve okullar için başka bir kuruluştan yemek yardımı almadığını gösterir belge gerekmektedir.

KUMANYA DAĞITIM HİZMETİNDEN NASIL FAYDALANABİLİRİM?

Kabul Şartları

1 - Bizİzmir Dayanışma noktalarında, yardıma muhtaç kişilere kumanya dağıtımı
2 - Yardıma muhtaç ve dezavantajlı kişilere (yaşlı, hasta, engelli vs.) yönelik kumanya dağıtımı
3 - Üniversite öğrencilerine 4 ayrı noktada kumanya dağıtımı
4 - Vakıf, Özel Eğitim Okulları ve Derneklere yönelik kumanya dağıtımı
Başvuru Evrakları

1 - Dağıtım noktalarından yemek alacak vatandaşların kimlik kartlarıyla birlikte Aşevleri Şube Müdürlüğü'ne kayıt yaptırmaları gerekmektedir.
2 - Yardıma muhtaç ve dezavantajlı kişilerin (yaşlı, hasta, engelli vs.) kimlik kartlarıyla birlikte Aşevleri Şube Müdürlüğü'ne kayıt yaptırmaları gerekmektedir.
3 - Üniversite öğrencilerine kumanya dağıtım hizmetinde herhangi bir koşul aranmamaktadır.
4 - Vakıf, Özel Eğitim Okulları ve Dernekler için dilekçe, kuruluş belgesi, faaliyet raporu ve üye listesi gerekmektedir. Ayrıca özel eğitim merkezleri ve okullar için başka bir kuruluştan yemek yardımı almadığını gösterir belge gerekmektedir.

PİDE DAĞITIM HİZMETİNDEN NASIL FAYDALANABİLİRİM?

Kabul Şartları

Defin Hizmetleri Şube Müdürlüğü'ne yapılan kayıtlar üzerinden gönderim yapıldığı için burada kaydının olması yeterlidir.

ÇORBA DAĞITIM HİZMETİNDEN NASIL FAYDALANABİLİRİM?

Kabul Şartları

Üniversite öğrencilerine kış aylarında dönemsel olarak 6 noktada sıcak çorba dağıtımı

Başvuru Evrakları

1 - Üniversite öğrencilerine çorba dağıtım hizmetinde herhangi bir koşul aranmamaktadır.

HUZUREVİNDEN NASIL FAYDALANABİLİRİM?

Kabul Şartları

1- Huzurevi bölümüne kabul koşulları
60 ve üzeri yaşta,
Günlük yaşama faaliyetlerini (yeme, içme, tuvalet gibi) bağımsız yapabilecek nitelikte
Yatalak ya da devamlı yatarak tıbbi tedavi ve bakıma ihtiyacı olmamak
Beden fonksiyonlarında kendi ihtiyacını karşılamasına engel olacak sakatlığı ve bir hastalığı bulunmamak
Ruh sağlığının yerinde olması
Bulaşıcı ve sürekli tedaviyi gerektiren ağır hastalıklara sahip olmamak
Uyuşturucu madde ve alkol bağımlısı olmamak
Sosyal ve ekonomik yoksunluk içinde bulunduğu “Sosyal İnceleme Raporu” ile saptanmış olmak
 
2- Bakım ve rehabilitasyon bölümüne kabul koşulları
60 ve daha yukarı yaşlarda olmak
Bedensel ve zihinsel gerilemeleri nedeniyle süreli ya da sürekli olaraka ilgi, desteğe, korunmaya ve rehabilitasyona gereksinimi olmak,
Ruh sağlığı yerinde olmak,
Uyuşturucu madde ya da alkol bağımlısı olmamak
Sosyal ve/veya ekonomik yoksunluk içinde bulundupu sosyal inceleme raporu ile saptanmış olmak.
Başvuru Evrakları
Başvuru Dilekçesi
Nüfus Cüzdan Aslı ve Fotokopisi
SGK Gelir Dökümü
4 Adet Fotoğraf
Sağlık Kurulu Raporu (Huzurevine Yerleşme Aşamasında)
 
Huzurevimizde kalmak isteyen ve kabul şartlarımızı taşıyan vatandaşların, ilgili evraklarla ile birlikte şahsen başvuruda bulunması gerekmektedir.

SAĞ-KAL UMUT ATÖLYESİ EVLERİ PROJESİNDEN NASIL FAYDALANABİLİRİM?

Proje Merkezi faydalanacak kişilerde şu hususlara dikkat edilir;
18 yaşını dolmuş olması
Radyoterapi tedavisi alması
Ekonomik yoksunluğu sebebiyle tedavi sürecindeki barınma ihtiyacını karşılayamıyor olması
İkametgahının İzmir Metropol İlçelerinin dışında olması
Kendi fiziksel öz bakımını ve ihtiyaçlarını karşılayabilecek yeterliliğe sahip olması
Refakatçinin kadın olması
Faydalanıcının, Derneğin açık rıza metnini okumuş ve kendi serbest iradesi ile kabul edip imzalamış olmak
 
Faydalanıcı ve refakatçilerinin merkeze yönlendirme süreci ve kuruma yerleşimi SAĞ-KAL Derneği aracılığıyla olabileceği gibi vatandaşların kuruma şahsen başvurması, kendi aralarındaki iletişim ve/veya hastane onkoloji bölümü yönlendirmeleri ile gerçekleşebilmektedir.  
Adres: Onur Mah. Hale Sok. No:15 Balçova/ İZMİR
Tel: (0232) 293 9725

ŞEHİT YAKINLARI VE GAZİLER LOKALİNDEN NASIL FAYDALANABİLİRİM?

Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı’ ndan almış olduğunuz “ŞehitYakını ve Gazi Kartı” ile Lokalimize giriş yapabilirsiniz.

PSİKOLOJİK DESTEK NASIL TALEP EDEBİLİRİM?

Müdürlüğümüzü arayarak ya da şahsen gelerek talebinizi iletebilirsiniz.

HANEMİN ZİYARET EDİLMESİNİ NASIL TALEP EDEBİLİRİM?

Müdürlüğümüz şehrimizde yaşayan tüm şehit yakınlarının hanelerine, Şehidimizin şehadet ayında ziyaretler gerçekleştirmektedir. Müdürlüğümüzü arayarak veya şahsen gelerek de hane ziyareti talebini iletebilirsiniz.

MÜDÜRLÜĞÜNÜZÜN YAPTIĞI SOSYAL VE KÜLTÜREL FAALİYETLERE NASIL KATILIM SAĞLAYABİLİRİM?

Müdürlüğümüz ile iletişime geçerek, iletişim bilgilerini paylaşmanız durumunda tarafınıza bildirimlerde bulunulacaktır. Dernek üyesi iseniz Dernekler üzerinde de haberdar olabilirsiniz.