Erişilebilirlik Butonu
TSE
İzmir Büyükşehir Belediyesi resmi facebook hesabı İzmir Büyükşehir Belediyesi resmi twitter hesabı İzmir Büyükşehir Belediyesi resmi instagram hesabı İzmir Büyükşehir Belediyesi Rss WhatsApp
İzmir Büyükşehir Belediyesi Resmi Logosu
Kapat

Sağ Menü

27° hava durumu ikonu

Sayfası

Sayfa İçeriği

07
Aralık

Torbalı’da İZBAN sevinci

TÜMÜ PAYLAŞ

TCDD ile İzmir Büyükşehir Belediyesi ortaklığında gerçekleştirilen ve Cumhuriyet tarihinin en büyük toplu ulaşım projesi olan İzmir Banliyö Sistemi–İZBAN hattının Torbalı (Tepeköy)’e kadar uzatılması için önemli bir adım daha atıldı. Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, İzmir Valisi M. Cahit Kıraç, İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu ve TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman’ın da katıldığı tören ile İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin yapacağı 6 istasyon ve 9 karayolu alt-üst geçidi için ilk harç atıldı; TCDD’nin ikinci hat çalışmaları kapsamında ilk ray kaynağı yapıldı. Torbalı hattı ile birlikte 80 kilometrelik hattın 30 kilometre daha uzatılarak 110 kilometreye çıkarılacağı açıklandı.

Torbalı Tepeköy İstasyonu’nda düzenlenen törende konuşan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, günümüzde ulaşım sisteminin sadece otobüslerle sağlanmasının doğru olmadığının altını çizdi. 2004 yılında Başkan Ahmet Piriştina’nın 18 milyon liralık ihaleye çıktığı projenin devamı için yaptıkları çalışmaları özetleyen Başkan Kocaoğlu, “Başkanlık görevine geldiğimizde başladığımız yolculukta bugün geldiğimiz noktayı çok önemsiyoruz. Metropol kentlerde lastik tekerlekli otobüslerle vatandaşlarımızı işine, alışverişine, ziyaretine götürmek ve onları mutlu etmek mümkün değildir. Bunun alternatifi raylı sistemdir. Metro, İZBAN ve tramvaydır. Ben göreve geldiğimde İzmir Büyükşehir Belediyesi Bornova- Üçyol’da 11 kilometrelik metro hattını çalıştırıyordu ve 80 bin yolcu taşıyordu. Bugün Aliağa- Menderes Projesi ile yolcu sayısı 180 bine ulaştı. Metro kapasitesi ise 208 bin oldu. Metro, 5 istasyon ilavesi ile Üçkuyular’a uzandığında yolcu kapasitemiz 2-3 ay içinde minimum 350 bin kişiye ulaşacaktır. İZBAN'ın kapasitesi 550 bine ulaşacak noktadadır. Yeni çekerler 2013 yılı sonunda teslim edilecek. TCDD ve Sayın Bakanımız ile mutabık kaldığımız şekilde İstanbul'dan bir kısmı gelen ve devamı gelecek olan çekerler ulaştığında, İZBAN’la 700 bin kişiyi taşıyacağız” dedi.

İzmir raylı sistemde çağ atlayacak
Yeni yapılan yatırım ile 1,5 sene içinde Torbalı'da banliyö sisteminin çalışacağını müjdeleyen Başkan Kocaoğlu sözlerini şöyle sürdürdü: “Hemen arkasından Selçuk ve Bergama'ya ulaşacağız. Tramvay projelerimiz Kalkınma Bakanlığı tarafından onaylandıktan sonra ihalesine çıkıp, 23,5 kilometrelik Konak ve Karşıyaka tramvaylarını yapacağız. Ulaştırma Bakanlığı ile mutabık kaldığımız metronun Narlıdere ve Buca'ya uzatılması ve Buca tramvayının yapılması, ayrıca Halkapınar'dan Otogar'a hızlı tren sisteminin yapılması ile İzmir raylı sistemde çağ atlayacaktır. Türkiye'nin en büyük raylı sistem ulaşım ağına sahip olan İzmir, yakalanamayacak, yarışılamayacak bir noktaya gelecektir. Bunu el birliğiyle, gönül birliğiyle, hizmet anlayışı ile çıktığımız ve yarattığımız sinerjiyle dayanışma ile gerçekleştiriyoruz. Bu dayanışmada bizlere destek veren TCDD Genel Müdürü ve Ulaştırma Bakanımıza çok teşekkür ediyorum.

Ulaşım için öncelikle yol yatırımlarının yapılması gerektiğine dikkat çeken İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı, kent merkezinde 35 metre genişliğinde bulvarlar açmaya başladıklarını hatırlatarak, “Yüzbaşı İbrahim Hakkı Caddesi Bornova'da bitti, Karabağlar'da Dostluk Bulvarı için ihale sürecine başladık. Uçanyol Projesi'nin temeli atıldı. Ayrıca trafik sistemini kolaylaştırmak için Türkiye'de ilk kez Tam Adaptif Trafik Sistemi'nin ihalesine çıktık. Pazartesi günü IFC (International Finance Corparation-Uluslararası Finans kuruluşu) ile 45 milyonluk Euro’luk kredi sözleşmesini imzalıyoruz. Bunları yaparken, gelişen teknolojiyi kullanıyoruz”dedi.

Hedef 188 kilometre
İzmir'de 11 kilometre olarak devraldıkları raylı sistemi 94 kilometre olarak çalışır hale getirdiklerini vurgulayan Başkan Kocaoğlu, “Yani kentimizdeki raylı sistemin uzunluğu 9’a katlanmıştır. Bunu en kısa zamanda 188 kilometreye çıkartmak hedefindeyiz. Her taraf çok daha yakın olacak. Hemşehrilerimiz çok daha hızlı ulaşım imkanına kavuşacak” şeklinde konuştu.

Tramvay projelerinin yatırım programına alınması gerekiyor
Tramvay projeleri için dünyada belli ucuzlukta ve 15 yıl vadeli kredi alınabilmesi için mutabakata vardıklarını dile getiren Başkan Kocaoğlu, “Dünya Bankası’nın IFC kuruluşundan kredi mutabakatına vardık. Krediyi alıp ihaleye çıkabilmemiz için DLH’nın onayladığı Konak ve Karşıyaka tramvay hatlarımızın TCDD’den yatırım programına alınması gerekmektedir. Bu alındıktan sonra Hazine Müsteşarlığı ile dış kredi izni için mutabık durumdayız. Sadece DPT'nin onayı gerekmektedir. Hazır krediyi bulmuşken bu projeyi de gerçekleştirmek istiyoruz.”dedi.

İzmir için önemli yatırım
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım da yaptığı konuşmasında, hattın önemine vurgu yaparak şunları söyledi: “1 yıl önce yine Torbalı'da TCDD ve İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin ‘Aliağa-Menderes İZBAN’ diye tabir ettiğimiz sistemin 80 kilometrede kalmayacağını söyledik. Kuzeyden Bergama'ya, Güneyden Selçuk'a uzatacağımızı söyledik. Yani toplamda 80 km, 188 km'ye çıkacak. Bugün ilk etabının yarısına geldik. Geçen yıl temelini atmıştık. Şimdi de altyapı büyük oranda bitti. Ray kaynağını yapıyoruz, alt ve üst geçitler ile istasyonların temelini atıyoruz. 1-1.5 yıl içersinde artık Torbalı'dan İzmir'e daha rahat seyahat etme imkanı olacak. Bu İZBAN hattı hakikaten İzmir halkı için yüz akı bir projedir ve bu proje hükümetle Belediye’nin birlikte gerçekleştirdiği projedir. Bu iş burada bitmiyor. Selçuk'a kadar projeler bitti. Yakında Selçuk'un da ihalesini yapacağız. 2013'te de Aliağa'dan Bergama’ya doğru uzanan projeler bitiyor, ona da başlayacağız. Daha İzmir ‘Bütünşehir Belediyesi’ olmadan, yeni kanunla İzmir'in büyükşehir belediye sınırları 50 km iken biz oturduk; bu kararı Belediye ile de görüşerek aldık. İzmir'i en kuzeyinden en güneyine kadar raylı sistemle donatacağımızı söyledik. Adım adım gerçekleştiriyoruz.

Bu yatırımlar EXPO 2020 için çok önemli
İzmir Valisi Mustafa Cahit Kıraç, İzmir’in EXPO adaylık sürecine değindiği konuşmasında, güçlü alt yapı çalışmalarının bu yarışta önemli bir koz olacağının altını çizdi. Vali Kıraç, “Bugün İZBAN’ın 30 kilometrelik Torbalı hattına başlıyoruz. Eğer biz EXPO 2020 projesinde ev sahipliğini üstlenirsek, 35- 40 milyon insanı İzmir'de ağırlayacağız. Dünyaya bu vizyon projelerimizi sunmamız lazım” şeklinde konuştu.

TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman da konuşmasında, hatta yaptıkları çalışmaları anlatarak şöyle dedi: “7 Ekim 2001'de temelini attığımız hattın yapım çalışmaları sorunsuz devam ediyor. İzmir Büyükşehir Belediyesi ile yaptığımız iş bölümü ve protokol çerçevesinde TCDD olarak 30 kilometrelik tek hattın alt yapı işleri tamamlanmıştır. Bugün temeli atılan üstyapı çalışmalarının da bitirilmesi ile dünyada başka örneği olmayan İZBAN raylı sistemi kent geneline yayılacaktır.

6 istasyon ile 9 karayolu geçidini Büyükşehir yapacak
İzmir Büyükşehir Belediyesi ile TCDD ortaklığında gerçekleştirilen Aliağa-Menderes Banliyö Sistemi-İZBAN’ın TCDD ile imzalanan protokol gereği, yaklaşık 30 kilometrelik ilave hat üzerindeki 6 istasyon ve 9 adet karayolu alt-üst geçidini Büyükşehir Belediyesi yapacak. Develi, Tekeli, Pancar, Torbalı, Tepeköy ve Torbalı Kuşçuburnu olmak üzere toplam 6 istasyon yapılacak.

Hat üzerinde Menderes Gölcükler, Tekeli, Pancar ve Torbalı Kuşçuburnu, Torbalı, Tepeköy, Torbalı İsmet Paşa caddesi ve Develi’de karayolu üst geçidi, Cumaovası’nda Kısmi Alt geçit olmak üzere 9 karayolu alt-üst geçidi yapılacak.

İş bölümü yapıldı
Büyükşehir Belediyesi’nin TCDD ile yaptığı protokole göre, istasyon yapımları ve karayolu alt-üst geçitleri İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından gerçekleştirilirken, Cumaovası’ndan Torbalı’ya kadar mevcut tek hat demiryolu ise TCDD tarafından çift hatta çıkarılıyor. Hattın koruma duvarlarının yapımı, sinyalizasyon ve elektrifikasyon sistemlerinin Aliağa-Cumaovası hattına uyumlu bir şekilde Torbalı Tepeköy’e kadar uzatılması yine TCDD tarafından yapılacak.

İlave hattın devreye girmesiyle Aliağa’dan ve kent merkezinden binen yolcular Torbalı’ya kadar güvenli, hızlı, kesintisiz ve konforlu yolculuk olanağına kavuşacak. Selçuk, Bayındır, Tire ve Ödemiş yolcuları da Torbalı’dan itibaren İzmir merkezine ve oradan da Aliağa’ya kadar raylı sistem ile yolculuk yapabilecek.
















TÜMÜ
Önceki Haber
Sonraki Haber