31 ºC
2 Eylül
30 Ağustos Zafer Bayramı83.Uluslararası İzmir Enternasyonel Fuarı Etkinlik Programı
BAŞKAN KOCAOĞLU, ULAŞIM İÇİN DÜĞMEYE BASTI

İzmir Büyükşehir Belediyesi, üniversitelerle işbirliğine giderek kentte yaşanan ulaşım ve trafik sorunlarına köklü çözüm üretecek Ulaşım Ana Planı için hazırlıklara başladı. Başkan Aziz Kocaoğlu, “Kentin anayasası Nazım İmar Planı’nın ardından, şimdi de ulaşımın anayasasını hazırlıyoruz. İzmir Ulaşım Ana Planı ile kentin 2025 yılına kadarki ulaşım hedeflerini ve ihtiyaçlarını belirlemiş olacağız” dedi.

İzmir’de yıllardır ihmal edilen trafik ve ulaşım sorununa, İzmir Büyükşehir Belediyesi el attı. 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanunu’nun tanımladığı sınırlar içinde ve bu sınırların yakın çevresi bağlantılarını kapsayan bir alan kapsamında, İzmir Kentsel Bölge Nazım İmar Planı ile uyumlu, İzmir Kentsel Bölge Ulaşım Ana Planı’nın çalışmaları başladı. İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, bu çalışma ile kent içi ulaşımda yaşanan sorunları ve darboğazları çözümlemeyi amaçladıklarını ve bunu da başaracaklarını söyledi.

“İzmir Ulaşım Ana Planı yol haritamız olacak”

Ulaşım Ana Planı sayesinde, kentte ulaşım ve trafik alt yapı ve işletmeciliğinin yeniden düzenleneceğini açıklayan Başkan Kocaoğlu, “Toplu taşıma sistemlerine öncelik vererek bir yandan günümüzde yaşanan ve diğer yandan da gelecekte oluşması beklenen ulaşım ve trafik sorunların çözümü için hazırlanıyoruz. Kısa, orta ve uzun dönemlerde uygulanacak ve birbirleriyle tutarlı olacak yeni düzenlemeler, kent yaşamını büyük ölçüde kolaylaştıracak” dedi.
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, İzmir’in çağdaş bir dünya kenti olabilmesi için ulaşımdan altyapıya kadar, kentlinin yaşam kalitesini yükseltecek her alanda yatırım hamlesi içinde olduklarını söyledi. “Kentin anayasası Nazım İmar Planı’nın ardından, şimdi de ulaşımın anayasasını hazırlıyoruz” diyen Başkan Kocaoğlu şöyle devam etti: “İzmir ulaşım anlamında tarihinin en büyük atılımı içinde. Bir yandan metro ağını genişletecek çalışmaları, bir yandan kentin iki yakasını birleştirecek Hafif Raylı Sistem Projesi’ni yürütüyoruz. Otobüs ve deniz ulaşımında standartları yükseltiyoruz. Bu arada yaptığımız ve yapacağımız alt ve üst geçitler, yeni yollar, yeni kavşaklarla da şehir içi trafiği rahatlatmayı hedefliyoruz. Ancak tüm bu çalışmaları bilimsel bir anlayışla şekillendirecek, vizyon oluşturacak bir yol haritasına ihtiyacımız vardı. İşte hazırladığımız İzmir Ulaşım Ana Planı bu yol haritamız olacak. Böylece İzmir’in 2025 yılına kadarki ulaşım hedeflerini ve ihtiyaçlarını belirlemiş olacağız.

Ulaşım Ana Planı neler öngörüyor?

  • Ulaşım ve trafik sistemleriyle ilgili araştırma, değerlendirme, bilgi-veri düzeni kurma çalışmaları yürütmek ve bu girişimlere süreklilik kazandırmak,
  • İlgili tüm kamu kurum ve kuruluşları arasında ulaşıma yönelik eşgüdüm ve yönetimsel düzenleme olanakları yaratmak,
  • Sosyo-ekonomik yapıyı ve İzmir halkının kent içindeki hareketlerine ilişkin davranışsal özelliklerini araştırıp saptamak, buna dayalı ulaşım talep analizlerini ve kestirimlerini belirlemek,
  • İzmir Kentsel Bölge Nazım İmar Planı’nın ortaya koyduğu arazi kullanış kararlarıyla ulaşım sistemleri arasında karşılıklı ilişkilerin göz önünde bulundurulduğu bir denetim ortamı yaratmak,
  • Ulaşım alt yapı projelerinin tanımlanması, konumlandırılması, maliyetleri ile ilgili analizler yapmak ve teknik, ekonomik, toplumsal standartlarını tespit etmek.
  • Bu projelere ilişkin kurumsal sorumluluk alanları ve uygulama önceliklerini belirlemek.

Bu çalışmaların temel ilkeleri ve teknik ayrıntıları belirlenerek toplam iki yıllık bir program oluşturulacak. İzmir Ulaşım Ana Plan Raporu’nun oluşması sırasında her aşamasında gereken ilgili kurum ve kamuoyunun görüşlerine başvurulacak. Şu anda çalışma, ulaşım ve trafik sistemleriyle ilgili araştırma, değerlendirme, bilgi-veri düzeni kurma ve mevcut verilerin toplanması aşamasında.

İzmir Ulaşım Ana Planı için mevcut bilgilerin toplanması çalışmalarının kapsamında, kentin genel yapısı, karayolu ulaşımı, belediye otobüs işletmesi, raylı sistem işletmesi, deniz ulaşımı, yeni katılan yerleşimlerin toplu taşım araçları, şehirlerarası terminaller ve ilçe/ilk kademe belediye terminalleri aktarma merkezleri, kent içi yük taşımaları, ara toplu taşım işletmeciliği, bisiklet ve alt yapısı ile yaya ulaşımı mercek altına alınacak.

Planlama kapsamında ilk 6 ayda yapılacaklar:

Karayolu trafik sayımları

  • Gereken ayrıntıda ve kapsamda araç grupları ve doluluklar itibarı ile taşıt kesit, kordon ve perde hattı sayımları.
  • Gerekli olan yerlerde kavşak araç sayımları.

Karayolu Altyapı Envanteri

  • Yol bağlantılarının uzunluğu, eğimleri kaplama genişliği, cinsi, kalitesi
  • Yol tipi (bölünmüş, bölünmemiş, tek yön, çift yön vb.)
  • Kaldırım genişliği, refüj genişliği ve kesintiler
  • Yol üzeri park etme durumu
  • Yol kenarındaki kullanım biçimleri (ticaret, sanayi, konut v.b.)
  • Bağlantı üzerindeki toplu taşım durakları
  • Kavşakların fiziki durumu

Hane Halkı Ulaşım Anketi

  • Hane ve hane halkı özellikleri (gelir, oto sahipliği, yaş, iş, v.b.)
  • Yolculuk özellikleri (yolculuk zamanı, süresi, ulaşım türü, aktarmalar, beklemeler, yolculuk amaçları, başlangıç-bitiş v.b.)

Bisikletli ve Motosikletli Anketleri

  • Bisiklet ve motosiklet yolculuklarının ve kullanıcılarının yapısı

Yaya anketleri

  • Merkez alandaki yaya hareketlerinin düzeni
  • Yaya yolculuklarının özellikleri (süre, sorunlar v.b.)

Karayolu ve Toplu Taşıma Hız Etütleri

  • Karayolu şebekesi ana bağlantılarında ve kavşaklardaki hız ve gecikmeler
  • Toplu taşım şebekesi ana bağlantılarındaki hız ve gecikmeler

Otopark Anketleri

  • Yol boyu ve yol dışı otoparkların mevcut kullanım özellikleri (doluluk, süre, talebin gün içinde değişimi gibi)

Eklenme Tarihi: 
21 Mart 2007 Çarşamba
 
Loading..
Yükleniyor. Lütfen bekleyiniz..