Erişilebilirlik Butonu
TSE
İzmir Büyükşehir Belediyesi resmi facebook hesabı İzmir Büyükşehir Belediyesi resmi twitter hesabı İzmir Büyükşehir Belediyesi resmi instagram hesabı İzmir Büyükşehir Belediyesi Rss WhatsApp
İzmir Büyükşehir Belediyesi Resmi Logosu
Kapat

Sağ Menü

21° hava durumu ikonu

Sayfası

Sayfa İçeriği

Nisan

Instagram’ın yeni fenomeni “@cityofizmir”

TÜMÜ PAYLAŞ

Aylık 90 milyon aktif kullanıcısıyla dünyada hızla yayılan fotoğraf ve video paylaşım platformu Instagram’da artık İzmir de var. İzmir’in tanıtımı amacıyla EGİAD öncülüğünde ve İzmir Büyükşehir Belediyesi desteğiyle hayata geçirilen “@cityofizmir” hesabı, 4 gün gibi kısa bir sürede 12 binin üzerinde takipçiye ulaştı. Proje kapsamında İzmir’e gelen ünlü instagram fenomenleri ve blog yazarları çektikleri fotoğrafları hem kendi hem de @cityofizmir hesabında paylaşarak kentin tanıtımına katkı koyacak.

İzmir’in tanıtımı ve bilinirliğinin artırılması amacıyla fotoğraf ve video paylaşım platformu Instagram’da “Cityofizmir” projesi başlatıldı. EGİAD’ın öncülüğünde İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin desteğiyle başlatılan projeye İzmir Valiliği, İzmir Ticaret Borsası ve İzmir Deniz Ticaret Odası da katkı koydu. Seyahat yazarı Bahar Akıncı koordinatörlüğünde 3 etap halinde düzenlenmesi planlanan projenin ilk etabında 100 bin ile 1 milyonun arasında takipçisi olan 8 Instagram fenomeni İzmir’e geldi. Fotoğraf sanatçıları Mehmet Kıralı, Alpay İzer ve Uğur Soyata ile oyuncu Mine Tugay, müzik direktörü Çiler Geçici, seyahat yazarı ve danışmanı Özlem Avcıoğlu, Food and Travel Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Ebru Erke ve televizyon sunucusu Murat Güloğlu’dan oluşan ekip, 5 gün boyunca Tarihi Kemeraltı Çarşısı’ndan Agora’ya, Urla Yarımadası’ndan Sığacık Pazarı’na, Kordon’da gün batımından, Tuzla Deltası’nda gün doğumuna, bisiklet yollarından Tarihi Asansör’e, Ahmed Adnan Saygun Sanat Merkezi’nden müzelere, fayton gezintisinden deniz ulaşımına, yelken turundan Homeros Vadisi’ne kadar İzmir’in her köşesini ve her anını fotoğraflayarak hem kendi hesaplarında hem de Citiyofizmir’de paylaşacak.

4 günde 12 bin takipçi
Projenin 16-19 Nisan tarihlerindeki ikinci etabında İzmir’in lezzet tarafını öne çıkarmak için gastro fenomenleri, 23-26 Nisan tarihleri arasındaki üçüncü etabında ise internette fenomen olan blog yazarlarının İzmir’e geleceğini belirten Proje Koordinatörü Bahar Akıncı, “İzmir dışında yaşayan İzmirlilerin hesaba çok sahip çıktıklarını görüyoruz. 4 günde 12 binin üzerinde takipçiye ulaştık. Fotoğrafların altına yabancılar birbirlerini etiketlemeye başladı. Tatil planlarını değiştirecekleri yönünde yorumlar yazıyorlar. Kentteki tarihi dokular İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin katkısıyla yeniden ortaya çıkarılıyor. Biz de bu süreçte EGİAD olarak katkı yapmak istedik. İzmir Büyükşehir Belediyesi gibi bize destek olan kurumlar artarsa, Eylül ayında dünyadan Instagram fenomenlerini İzmir’e getirmek istiyoruz. Böylelikle görüntülenme sayımızı daha da artırmak istiyoruz. Dünyada inanılmaz Instagram rüzgarı var, biz de ‘İzmir için tam sırası’ diyerek projeye başladık. Gezginlerin İzmir’i seyahat rotalarına almasını istiyoruz. Projeyle birlikte aynı zamanda İzmir’e ait dijital fotoğraf albümü oluşturuyoruz” diye konuştu.

Cityofizmir hakkında ne dediler?

Televizyon sunucusu Murat Güloğlu: “Harika bir proje; duyduğum andan itibaren ben de katılmak istedim. Özellikle sosyal medya alanında şehirlerimizin, büyükşehir belediyelerimizin destek vermesi çok önemli. Bu konuda atacakları her adım, şehirlerimizi bir adım öne çıkarıyor. Sosyal medyada çok takipçisi olan insanların İzmir için ter dökmesi, önümüzdeki günlerde İzmir’i çok daha ön plana çıkaracaktır. İzmir olduğu için özellikle gelmek istedim. Çok güzel bir fotoğraf rotası çizilmiş. İzmir bu konuda ciddi anlamda örnek alınacak bir şehir olmuş.”

Fotoğraf sanatçısı Mehmet Kıralı: “Sosyal medyanın etkisi ve gücü günümüzde giderek artıyor. Bunu artık belediyeler, şehirler ve ülkelerde algılamaya başladı. Çok keyifli bir proje olacağını düşünüyorum. Projenin en güzel taraflarından biri, İzmir’i dışarıdan insanların gözünden görmek ve göstermek olacak. Bir şehri içerden görmekle dışardan görmek çok farklı. Projenin İzmir’e çok faydalı olacağını düşünüyorum.”

Food and Travel Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Ebru Erke: “İzmir’i bildiğimi zannediyordum ama yarım gün de bile bilmediğim pek çok yer gördüm. Instagram İzmir’in farklı yüzünü yansıtmak için İzmir’e yakışan modern bir iletişim aracı.”

Seyahat yazarı ve danışmanı Özlem Avcıoğlu:
“Özellikle çok kültürlülüğü, tarihimizde olan yeriyle İzmir benim çok sevdiğim bir şehir. Bütün bunları bir arada görmek beni çok mutlu ediyor. Eşim İzmir doğumlu için çok sık geliyorum ama bu kadar farklı noktaları olduğunu bilmiyordum.”